لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

TSMC از بحران حمله سایبری گذر کرد؛ فرایند تولید انبوه پردازنده آیفون از سر گرفته شد

TSMC از بحران حمله سایبری گذر کرد؛ فرایند تولید انبوه پردازنده آیفون از سر گرفته شد

کارخانه تایوانی TSMC به تازگی اعلام کرده که از بحران مربوط به حمله سایبری اخیر گذر کرده است و فرایند تولید انبوه تراشه‌های A12 که به عنوان پردازنده آیفون‌های 2018 مورد استفاده قرار می‌گیرد را از سر گرفته است.

جمعه هفته گذشته مدیران TSMC اعلام کرده بودند که یک حمله سایبری باعث ویروسی شدن تعداد بسیاری از ابزارهای مورد نیاز برای ساخت پردازنده آیفون شده است. این کارخانه در نهایت اعلام کرده بود که ابزارهای تحت تأثیر این حمله سایبری جزو موارد اصلی و مورد نیاز برای ساخت این تراشه‌ها به حساب میایند و به همین دلیل خط تولید پردازنده آیفون یا همان تراشه‌های A12 فعلاً متوقف شده است.

اما حالا TSMC اعلام کرده که توانسته 80 درصد از ابزارهای تحت تأثیر این حمله ویروسی را بازیابی کند و فرایند تولید انبوه پردازنده آیفون‌های جدید را از سر بگیرد. گفتنی است که اطلاعات یاد شده توسط مدیران TSMC به خبرگزاری بلومبرگ ارائه شده است.

TSMC چندین سال است که به عنوان تنها تولید کننده تراشه‌های اختصاصی سری A با اپل همکاری می‌کند. پردازنده آیفون 7، آیفون 8 و نسخه‌های پلاس این دو تلفن هوشمند به همراه آیفون ایکس تا به امروز توسط تی اس ام سی تولید شده‌اند. همین مسئله باعث شده تا این کارخانه در لیست تأمین کننده‌های اصلی اپل برای تولید آیفون‌ها به حساب بیاید.

مدیران این کارخانه به تازگی اعلام کرده‌اند که در زمان حمله سایبری اخیر هیچ یک از اطلاعات حیاتی و محرمانه مربوط به نحوه ساخت پردازنده آیفون‌های جدید به بیرون نشت پیدا نکرده است و اطلاعات شرکت اپل در نزد این کارخانه به صورت ایمن بافی مانده است.

Mark Li یکی از تحلیلگران موسسه Sanford C. نیز به تازگی اعلام کرده است که حمله سایبری اخیر تنها روی دستگاه‌های بخشی خاص از این کارخانه تأثیر گذاشته است و تأثیرات این حمله بسیار محدود هستند، با این حال وقوع چنین رخ دادی در فصل جاری که شلوغ‌ترین زمان ممکن کاری برای TSMC به حساب می‌آید، ممکن است به این کارخانه و مشتریان آن نظیر اپل ضربه‌های بسیاری بزند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420