لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

کدام یک از مدل‌های آیفون دو سیم کارت در ایران کار می‌کنند؟

کدام یک از مدل‌های آیفون دو سیم کارت در ایران کار می‌کنند؟

اپل در تولید آیفون‌ها امکان استفاده از دو سیم کارت هم‌زمان را فراهم کرده است و می‌توان از دو شماره تلفن مجزای در یک دستگاه استفاده کرد

اپل در توسعه و تولید آیفون‌های جدید خود امکان استفاده از دو سیم کارت به صورت هم‌زمان را فراهم کرده است و کاربران می‌توانند از دو شماره تلفن مجزای خود برای برقراری ارتباط در یک دستگاه استفاده کنند. در این میان، برخی از مدل‌های آیفون دو سیم کارت امکان برقراری پشتیبانی در ایران را دارند و برخی دیگر این امکان را ندارند.

در ادامه این مطلب قصد داریم تا تمامی مکانیزم برقراری ارتباط آیفون دو سیم کارت را توضیح دهیم. 

تفاوت پارت نامبر

 تا پیش از این، تنها تفاوتی که در پارت نامبر دستگاه‌های اپل وجود داشت شامل نوع شارژر و لوازم جانبی و همچنین قابلیت‌های نرم افزاری می‌شدند. برای مثال، آیفون‌های پارت ژاپن امکان قطع صدای هنگام عکاسی را ندارد یا آیفون‌های امارت امکان برقراری تماس فیس تایم را ندارند.

در حقیقت این اولین باری است که پارت نامبرهای مختلف روی نحوه طراحی سخت افزاری آیفون‌ها تأثیر می‌گذارد. برخی از پارت نامبرهای آیفون دو سیم کارت با قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت فیزیکی و برخی دیگر با قابلیت پشتیبانی از یک سیم کارت فیزیکی و یک سیم کارت eSIM ارائه شده است.

eSIM چیست؟

eSIM مخفف عبارت Embedded SIM یا سیم کارت از پیش طراحی شده است که تا پیش از این در برخی از تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌های ارتباطی ارائه شده بود. اولین دستگاه اپل که با این قابلیت ارائه شد، اپل واچ سری 3 بود که در سال 2017 معرفی شد. مکانیزم کار eSIM به این گونه است که کاربر امکان وارد کردن سیم کارت فیزیکی داخل دستگاه را ندارد بلکه باید از طرف اپراتور روی آن اتصال تلفن همراه برقرار کرد.

گفتنی است که هیچ کدام از اپراتورهای تلفن همراه در ایران فعلاً از eSIM پشتیبانی نمی‌کنند و کاربران دستگاه‌های مبتنی بر آن امکان استفاده از آن را نخواهند داشت. 

بررسی آیفون دو سیم کارت در ایران

به طور کل نحوه پشتیبانی از سیم کارت دوم در آیفون‌های 2018 به به بعد شرح زیر است:

-آیفون XS در همه پارت نامبرها دارای یک سیم کارت فیزیکی و یک سیم کارت eSIM است و کاربران ایرانی تنها امکان استفاده از یک سیم کارت آن را دارند.

-آیفون XS Maxدر پارت نامبر چین، سنگاپور (ZA/A) و برخی دیگر از کشورهای شرق آسیا دارای دو اسلات سیم کارت فیزیکی است و کاربران می‌توانند از هر دو سیم کارت آن استفاده کنند. آیفون XS Max در باقی پارت نامبرها مشابه آیفون XS معمولی است و کاربران ایرانی تنها امکان استفاده از یک سیم کارت آن را دارند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420