برخی از کاربران آیفون 7 و آیفون 7 پلاس به تازگی گزارشهایی در مورد عدم کارکرد میکروفن این تلفنهای هوشمند پس از به روز رسانی به آی او اس 11.3 را مطرح کردهاند.
این مسئله به صورت رسمی نیز توسط اپل تائید شده است و این شرکت اعلام کرده که تمامی آیفونهای 7 و 7 پلاس که به آی او اس 11.3 و نسخههای بالاتر از آن مهاجرت کردهاند، دچار اختلال در میکروفن و تشخیص صدا شدهاند. اپل همچنین یک سند داخلی برای ارائه دهندگان رسمی خدمات پس از فروش خود فرستاده است که طی آن مشکل به وجود آمده را به طور کامل توضیح داده است. در این توضیحات آمده است که مشکل یاد شده حتی باعث میشود تا کاربران در زمان برقراری تماس از طریق فیس تایم نیز قادر به شنیدن صدای مخاطب خود نباشند.
در این مشکل حتی دکمه اسپیکر در حین تماس خاکستری میشود و کاربران به هیچ وجه قادر به برقراری تماس صوتی نخواهند بود. گفتنی است که مشکل یاد شده در سطوح مختلف برای کاربران ایجاد شده است و برخی از افراد ممکن است تنها بخشی از مشکلات مربوط به میکروفن آیفونهای را تجربه کنند.
هنوز معلوم نیست که ریشه این مشکل از کجا است و چرا نسخههای اخیر سیستم عامل آی او اس باعث عدم کارکرد میکروفن آیفون 7 و آیفون 7 پلاس میشود. علاوه بر این، اپل نیز هنوز به صورت رسمی ادعایی در زمینه تعمیر این مشکل نکرده است. شرکت اپل اعلام کرده که برخی از تلفنهای هوشمندی که با این مشکل مواجه شدهاند، باید به صورت سخت افزاری تعمیر شوند و احتمالاً آپدیتهای نرم افزاری، باعث ایجاد اختلالهای سخت افزاری در دستگاهها نیز شده است.
بر همین اساس، به کاربران آیفون 7 و آیفون 7 پلاس توصیه میشود تا فعلاً آپدیتهای جدید سیستم عامل آی او اس را نصب نکنند و فعلاً از نسخههای قدیمی استفاده کنند. چرا که ریشه این مشکل هنوز به طور کامل مشخص نشده است.