لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آموزش نصب ویندوز در محیط مکینتاش

آموزش نصب ویندوز در محیط مکینتاش

در این پست طریقه نصب ویندوز در سیستم عامل مکینتاش را توضیح خواهیم داد

نصب سیستم عامل ویندوز بر روی مک بوک و لپ تاپ های اپل به 2 صورت امکان پذیر میباشد که در این پست به هر 2 صورت آن خواهیم پرداخت :‌

حالت اول : نصب سیستم عامل ویندوز بر روی اپل (‌ مکینتاش )‌ به صورت مجازی : 

ابتدا ویژگی های نصب ویندوز به صورت مجازی بر روی سیستم مکینتاش و اپل را بیان میکنیم و سپس به آموزش نحوه نصب ویندوز به صورت مجازی بر روی مکینتاش را شرح خواهیم داد .

  • در این نوع نصب شما محدودیتی در نوع انتخاب ویندوز نخواهید داشت . یعنی حتی قادر به نصب ویندوز XP بر روی مکینتاش اپل  خواهید بود .
  • در این نوع نصب ویندوز بر روی مک شما برای اجرای ویندوز نیازی به ریستارت کردن ویندوز نخواهید داشت و همان زمان که در محیط مک هستید , همان زمان هم در ویندوز خواهید بود .

این نوع نصب ویندوز برای چه کسانی پیشنهاد میشود :‌

  • افرادی که نیاز به ویندوز 7 و یا ویندوزی پایین تر از این ورژن دارند . اگر شما نیاز به نصب ویندوز XP بر روی مک خود هستید حتما باید از این روش استفاده کنید .
  • افرادی که سطح استفاده آن ها از ویندوز معمول میباشد و نرم افزارهای سنگینی را اجرا نمیکنند . برای مثال اگر شما بر روی ویندوز نرم افزارهای آفیس را اجرا میکنید و یا نرم افزارهای سبک را اجرا میکنید به شما نیز توصیه میکنیم از این روش استفاده کنید . ( برای مثال نرم افزار 3D Max سنگین میباشد )

حال به آموزش نصب ویندوز در محیط مکینتاش به صورت مجازی خواهیم پرداخت :

ابتدا نرم افزار Parallel Desktop و یا نرم افزار Virtual Matchin را دانلود و نصب و اجرا کنید . پس از اجرای نرم افزار از شما سوال میشود که نصب ویندوز به حالت مجازی را چگونه انجام خواهید داد که شما باید Install Windows را انتخاب کنید و گزینه Continue را بزنید .

در این مرحله باید انتخاب کنید که ویندوز را از چه سورسی میخواهید نصب کنید . اگر توسط DVD میباشد : DVD را انتخاب کنید ( در شکل زیر با عدد 1 نمایش داده شده است ) . اگر فایل ویندوز شما به صورت Image میباشد : Image را انتخاب کنید و فایل Image را  در این قسمت درگ کنید .  ( در شکل زیر با عدد 2 نمایش داده شده است ) و چنانچه فایل شما از روی USB Bootable نصب میشود USB Drive را انتخاب کنید ( در شکل گزینه 3 ) .

پس از شناسایی نوع ویندوز توسط نرم افزار بر روی Continue کلیک کنید تا به ادامه فرآیند نصب سیستم عامل ویندوز بر روی مکینتاش برسیم .

در این قسمت تیک گزینه Express Installation را بردارید و باز هم دکمه Continue را بزنید .

پس از گذراندن این مراحل به مرحله ماقبل از نصب ویندوز میرسید . چنانچه نیاز به سفارشی کردن سخت افزاری که قرار است در اختیار ویندوز قرار بگیرد دارید تیک گزینه Customize Setting Before Installation را بزنید ( ترجیحا این تیک را نزنید تا خود نرم افزار به صورت خودکار سخت افزار مورد نیاز را شناسایی کند )

پس از طی مراحل بالا نرم افزار برای نصب ویندوز میرود که مراحل نصب ویندوز معمولی میباشد که بسیار ساده است و در این آموزش نخواهد آمد . پس از نصب ویندوز و اجرا شدن آن از منوی Setting نرم افزار گزینه Install Parallel Tools را بزنید و  منتظر باشید تا نصب تمام شود . پس از نصب سیستم ویندوز را ریستارت کنید تا همه چی آماده برای استفاده باشد .

در پایان آموزش نصب ویندوز بصورت مجازی بر روی سیستم عامل مکینتاش شما را به دیدن این آموزش به صورت تصویری دعوت میکنم .

مشاهده ویدیو نصب ویندوز مجازی :

{media id=560,layout=blog}

 حالت دوم : نصب ویندوز 10 روی مک توسط بوت کمپ : ( BootCamp )

این نوع نصب سیستم عامل ویندوز بر روی مکینتاش برای افرادی  توصیه میشود که کار سنگین با ویندوز انجام میدهند و نیاز به کل سخت افزار لپ تاپ دارند .

پیش نیازهای نصب ویندوز 10 بر روی سیستم عامل میکنتاش با نرم افزار BootCamp :

  •  فلش مموری با حداقل حجم 8 گیگ خالی از اطلاعات
  • اینترنت پر سرعت
  • Iamge ویندوز 10 با پسوند ISO

ابتدا پوشه Application را باز کرده و سپس به پوشه Utilities بروید و نرم افزار بوت کمپ – Boot Camp را اجرا کنید تا بتوانیم ویندوز 10 را روی مکینتاش ( اپل ) نصب کنیم . ( مرحله اول نصب ویندوز 10 بر روی مکینتاش اپل سیستم ال کاپیتان )

حال بر روی گزینه Conrinue کلیک کرده تا به مرحله بعد برویم : ( مرحله دوم نصب ویندوز 10 بر روی مکینتاش اپل سیستم ال کاپیتان )

در این مرحله تیک هر 3 گزینه را بگذارید و سپس گزینه Continue را انتخاب کنید . ( مرحله سوم نصب ویندوز 10 بر روی مکینتاش اپل سیستم ال کاپیتان )

فلش مموری خود را به لپ تاپ وصل کنید و پس از انتخاب Choose و سپس فایل Image ویندوز 10 را انتخاب کنید . دقت شود که کلیه اطلاعات بر روی فلش مموری پاک خواهد شد .  ( مرحله چهارم نصب ویندوز 10 بر روی مکینتاش اپل سیستم ال کاپیتان )

در این مرحله فلش فورمت شده و فایل های ویندوز بر روی آن ریخته میشود . ( مرحله پنجم نصب ویندوز 10 بر روی مکینتاش اپل سیستم ال کاپیتان )

پس از کپی فابل ها بر روی فلش نوبت دانلود درایورها میرسد که به صورت خودکار انجام میشود و دقت کنید که این مرحله کمی زمان بر میباشد . ( مرحله ششم نصب ویندوز 10 بر روی مکینتاش اپل سیستم ال کاپیتان )

پس از دانلود درایورهای بوت کمپ نوبت این میرسد که فضایی که نیاز دارید تا بر روی ویندوز داشته باشید را اختصاص دهید . ( مرحله هفتم نصب ویندوز 10 بر روی مکینتاش اپل سیستم ال کاپیتان )

پس از اختصاص فضای بوت کمپ برای نصب ویندوز 10 بر روی مکینتاش بر روی دکمه Install کلیک کنید تا سیستم به صورت خودکار ریستارت شود و مراحل نصب ویندوز آغاز گردد . ( مرحله هشتم نصب ویندوز 10 بر روی مکینتاش اپل سیستم ال کاپیتان )

نکته : اگر با پیغام Can’t download the software مواجه شدید نگران نباشید . به علت سرعت پایین اینترنت ابن ارور گاهی اوقات داده میشود  . باید مجددا مراحل بالا را طی کنید تا این مرحله با موفقیت به پایان برسد . همچنین میتوانید درایورهای بوت کمپ را به صورت جداگانه دانلود کنید .

مراحل نصب ویندوز را انجام دهید و منتظر باشید تا سیستم عامل ویندوز 10 اجرا شود . پس از بالا آمدن ویندوز فلش را باز کنید و سپس پوشه BootCamp را انتخاب کنید و Setup را اجرا کنید تا تمامی درایورهای ویندوز نصب شوند . پس از نصب درایورهای ویندوز , ویندوز را ریستارت کنید . در این مرحله سیستم عامل ویندوز 10 با کلیه  درایورها به صورت Dual Boot بر روی سیستم عامل مکینتاش نسخه ال کاپیتان نصب شده و کار تمام شده است .

در پایان نصب ویندوز 10 بر روی سیستم عامل مکینتاش ال کاپیتان شما را دعوت میکنم تا این آموزش را به صورت تصویری ببینید .

مشاهده ویدیو آموزش نصب سیستم عامل ویندوز 10 بر روی مکینتاش اپل :

{media id=561,layout=blog}

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420