لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

یکه تازی کارخانه‌های تایوانی ممکن است به تولید آیفون‌ها ضربه بزند

یکه تازی کارخانه‌های تایوانی ممکن است به تولید آیفون‌ها ضربه بزند

 خبرهای مربوط به عقد قرارداد جدید اپل با کارخانه TSMC در زمینه تولید پردازنده‌های A13 مورد نیاز برای آیفون‌های 2019 به تازگی منتشر شده است و حالا تحلیلگران بر این باور هستند که اپل با حذف شرکت‌های رقیب این کارخانه تایوانی، ممکن است اتفاقات ناگواری را برای آیفون‌های آینده رقم بزند.

سیاست اپل در زمینه همکاری با کمپانی‌های تأمین کننده همواره بر این پایه بوده است که برای تولید انبوه یک قطعه تنها به یک شرکت وابسته نباشد؛ برای مثال اپل در تولید آیفون ایکس، و نسخه‌های جدیدتر آن که قرار است تا چند هفته دیگر معرفی شوند، با دو کارخانه مجزا برای تأمین پنل‌های اولد همکاری کرده بود. در تولید این قطعه دو شرکت سامسونگ و ال جی همکاری کرده بودند که سامسونگ، وظیفه تولید عمده قطعات اولد را به عهده داشت.

اما حالا اپل تصمیم گرفته است تا در تولید تراشه‌های سری A تنها با کارخانه تایوانی TSMC همکاری کند و دیگر به دنبال همکاری با شرکت‌های رقیب آن نباشد. TSMC به طور مشخص از زمان تولید و عرضه آیفون 6 و تراشه A9 در حال همکاری با شرکت اپل است و تاکنون اپل تصمیمی برای تغییر رویه همکاری خود با این کمپانی نگرفته است.

مدیران TSMC ممکن است با وجود این اتفاق تصمیم بگیرند تا هزینه تولید انبوه پردازنده‌های آیفون‌ها را افزایش دهند و از آنجایی که اپل با هیچ شرکت مشابهی در این زمینه همکاری نکرده است، مجبور به افزایش قیمت تمام شده آیفون‌ها در سال 2018 و 2019 شود.

بسیاری از تحلیلگران اقتصادی، یکه تازی کارخانه تایوانی TSMC در زمینه تولید تراشه‌های حیاتی آیفون‌ها را به عنوان یک ضعف بزرگ استراتژیک از طریق اپل معرفی کرده‌اند که در صورت کوچک‌ترین اختلاف، ممکن است ضربه بسیار مهمی به تولید آیفون‌ها بزند.

البته شایعات حاکی از آن است که اپل تصمیم دارد تا از سال 2020 به بعد قرایند تولید انبوه تراشه‌های مورد نیاز آیفون‌ها را به صورت اختصاصی انجام دهد و دیگر وابسته به کارخانه‌های دیگر نباشد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373