لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

TSMC تراشه A13 اپل را تولید خواهد کرد

TSMC تراشه A13 اپل را تولید خواهد کرد

 شرکت اپل تصمیم دارد تا برای یک سال دیگر نیز با کارخانه تایوانی TSMC در زمینه تأمین قطعات پردازنده آیفون‌ها همکاری کند. بر همین اساس، تراشه A13 اپل برای آیفون‌های 2019 را نیز کارخانه تایوانی تولید خواهد کرد.

بر اساس جدیدترین گزارش خبرگزاری EE TIMES شرکت اپل پیش از شروع فرایند معرفی و عرضه آیفون‌های 2018 که شامل آیفون 9 و آیفون ایکس آی به همراه نسخه پلاس آن می‌شود، قرارداد تولید انبوه تراشه‌های A13 را با TSMC بسته است.

TSMC مدت‌ها است که به صورت اختصاصی با شرکت اپل در زمینه تولید پردازنده‌های مناسب برای آیفون‌ها و آیپدها همکاری می‌کند. تا پیش از این اپل تنها یک بار و آن‌هم هم به صورت محدود و آزمایشی، وظیفه تولید بخشی از پردازنده‌های آیفون 6 را به سامسونگ واگذار کرده بود که در نهایت با مشخص شدن افت بازدهی آیفون‌های مبتنی بر پردازنده‌های سامسونگ، اپل تصمیم گرفت تا به صورت اختصاصی با کارخانه TSMC همکاری کند.

TSMC تا کنون وظیفه تولید تراشه 16 نانومتری A10، تراشه 10 نانومتری A11 و تراشه 7 نانومتری A12 را به صورت اختصاصی بر عهده داشته است. تراشه A10 به طور مشخص در آیفون 7 و 7 پلاس و همچنین نسخه‌های 2017 آیپد پروها و تراشه A11 Bionic در آیفون‌های 2017 شامل آیفون ایکس و آیفون 8 و 8 پلاس مورد استفاده قرار گرفته بودند و حالا شرکت اپل تصمیم دارد تا در تولید آیفون 9 و آیفون ایکس آی به همراه نسخه پلاس آن از تراشه‌های A12 استفاده کند.

بر اساس شایعات، پردازنده A13 مورد استفاده در آیفون‌های 2019 قرار است با سایز 7 نانومتر به همراه بازدهی و قدرت پردازش بیشتر توسط TSMC تولید و عرضه شود. گفتنی است که این کارخانه از همین حالا 25 میلیارد دلار در زمینه تهیه ابزارهای لازم برای تولید انبوه تراشه‌های 5 نانومتری در سال 2020 سرمایه گزاری کرده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420