لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

گوشی‌های اندرویدی اطلاعات شخصی کاربران را فاش می‌کنند

گوشی‌های اندرویدی اطلاعات شخصی کاربران را فاش می‌کنند

بر اساس بررسی‌های اخیر انجام شده، تلفن‌های هوشمند اندرویدی به طور متوسط 10 بار بیشتر از آیفون‌ها اطلاعات شخصی کاربران را در حین غیرفعال بودن منتشر می‌کنند.

این مسئله به طور مشخص به پروژه شرکت گوگل با عنوان Google Data Collection مربوط می‌شود که طی آن گوگل در بیانیه حریم خصوصی خود ادعا کرده است که اطلاعات کاربران را با رضایت آن‌ها دریافت می‌کند. تحقیق انجام شده در دانشگاه Vanderbilt نشان داده است که گوگل با استفاده از ابزارهای مختلف به کار رفته در سیستم عامل اندروید اطلاعات کاربران را به صورت سیستماتیک جمع آوری کند.

بر همین اساس هر تلفن هوشمند اندرویدی که دارای مرورگر گوگل کروم باشد، در طول هر بیست و چهار ساعت و مشخصاً در زمان غیرفعال بودن، 340 بار اطلاعات کاربران را به سرورهای گوگل انتقال می‌دهد.

این در حالی است که سیستم عامل آی او اس به همراه نسخه موبایل مرورگر سافاری بسیار ایمن‌تر از اندروید فعالیت می‌کند. اپل در طراحی آی او اس امکان جمع آوری اطلاعات را تنها در صورت رضایت کاربران ارائه داده است و کاربران می‌توانند این قابلیت را به طور کامل متوقف کنند.

تا پیش از این نیز بسیاری از شرکت‌های تحلیلی در حوزه امنیت دیجیتال در مورد عدم امنیت سیستم عامل اندروید سخن به میان آورده‌اند. یک جمله معروف در دنیای دیجیتال می‌گوید «هر سرویسی که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد؛ در حقیقت کاربران را چشم یک محصول نگاه می‌کند.» گوگل در توسعه اندروید و عرضه آن در تلفن‌های هوشمند، معمولاً هزینه ای بابت لایسنس دریافت نمی‌کند و شرکت‌های تولید کننده محصولات مبتنی بر این سیستم عامل، تنها هزینه ارائه سرویس‌های گوگل نظیر Google Play Services و Google Play Store را پرداخت می‌کنند.

گوگل با عرضه رایگان اندروید در میان بازار تلفن‌های هوشمند به طرز قابل توجهی نفوذ کرده است و از اطلاعات جمع آوری شده آن برای کسب درآمد از طریق نمایش تبلیغات و بهبود نتایج موتور جست و جوی خود استفاده می‌کند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373