لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

باتری آیپد در اپل استور هلند منفجر شد

باتری آیپد در اپل استور هلند منفجر شد

 روز گذشته در اپل استور آمستردام انفجار یک آیپد به دلیل مشکلات مربوط به باتری خبر ساز شد. روز یکشنبه ساعت 2.20 به وقت محلی، یکی از کارکنان اپل استور آمستردام در حال انجام کارهای تعمیراتی روی یک آیپد بود که به یک‌باره باتری این دستگاه به دلیل مشکلاتی نامعلوم شروع به آتش گرفتن کرد.

این اتفاق باعث شد تا اپل استور آمستردام به صورت موقت تخلیه شود و مشتریان و کارکنان، این فروشگاه را ترک کنند. این رویداد در نهایت با دخالت آتش نشانی پایان یافت.

گفتنی است که این اولین باری نیست که باتری‌های لیتیومی به کار رفته در دستگاه‌های هوشمند دردسرساز می‌شوند. تا پیش از این اپل استورهای مختلف در سراسر دنیا با مشکلاتی مشابه مواجه شده بودند که در نهایت باعث شده بود تا برای مدتی موقت مکان حادثه تخلیه شود.

علاوه بر این، بسیاری از کاربران دستگاه‌های هوشمند امروزی گزارش‌های متعددی را در مورد آتش گرفتن و حتی انفجار باتری‌های لیتیومی به کار رفته در این دستگاه‌ها منتشر کرده بودند.

در کنار گزارش این رخ داد باید به کاربران تذکر داد که باتری‌های لیتیومی یکی از حادثه آفرین‌ترین بخش‌های دستگاه‌های الکترونیکی امروزی به حساب میاید. این قطعات در حالت عادی ایمن هستند، اما زدن ضربه و افزایش دمای آن‌ها باعث می‌شود تا باتری دستگاه به یک باره با اتفاقاتی نظیر آتش گرفتن و یا انفجار مواجه شوند. علاوه بر این، در صورت باز شدن لایه محافظ باتری‌های لیتیومی ممکن است باتری با هوا واکنش دهد و به یک باره آتش بگیرد.

به کاربران توصیه می‌شود تا در صورت عدم تجربه، اقدام به تعویض یا تعمیر باتری‌های لیتیومی نکنند و برای دریافت این خدمات حتماً به مراکزی مراجعه کنند که از قطعات اصلی برای تعمیر دستگاه‌ها استفاده می‌کنند. کاربران همچنین باید از نگهداری باتری‌های خراب در خانه جلوگیری کنند. باید به یاد داشت که این باتری‌های خراب حتماً باید در سطل‌های زباله مخصوص قرار داده شوند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420