لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

گوگل مپس حریم خصوصی کاربران را نقض می‌کند

گوگل مپس حریم خصوصی کاربران را نقض می‌کند

 بر اساس بررسی‌های اخیر انجام شده، شرکت گوگل از طریق اپلیکیشن گوگل مپس اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی تلفن‌های هوشمند اندرویدی و آیفون‌ها را حتی با خاموش کردن قابلیت Location History ذخیره می‌کند.

گزارش جدید منتشر شده از APnews حاکی از آن است که گوگل مپس تاریخچه مکانی کاربران را به صورت مداوم ثبت می‌کند و کاربران حتی با غیرفعال کردن جی پی اس تلفن‌های هوشمند خود نیز امکان مقابله با آن را ندارند. در حقیقت گوگل اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی را بر اساس حساب کاربری گوگل برای هر یک از کاربران ذخیره می‌کند و آن را در جایی خارج از تلفن هوشمند کاربر نگهداری می‌کند.

گوگل مپس حتی در زمان خاموش کردن قابلیت Location History توسط کاربران، به کار خود برای ثبت اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی ادامه می‌دهد و مکان‌های پر رفت و آمد را در تاریخچه خود نگه می‌دارد.

پس از انتشار این گزارش توسط APnews شرکت گوگل به این مسئله واکنش نشان داده است و طی بیانیه‌ای اعلام کرده که این کمپانی از طریق روش‌های مختلفی موقعیت مکانی کاربران را پیدا می‌کند. بر همین اساس، حتی در صورت خاموش بودن جی پی اس تلفن‌های هوش‌اند نیز، گوگل مپس می‌تواند با آی پی و موارد دیگر، مکان نسبی کاربر را تشخیص دهد و با توجه به مکان‌ها دقیقی که کاربر تا پیش از این در آن‌ها حضور داشته و آن‌ها را در تاریخچه دستگاه خود ثبت کرده، موقعیت مکانی کاربر را به صورت دقیق حدس بزند.

گوگل اعلام کرده که کاربران می‌توانند موقعیت مکانی خود و تاریخچه آن را در وب سایت myactivity.google.com مشاهده کنند. در این صفحه نه تنها موقعیت مکانی کاربران، بلکه فعالیت آن‌ها در وب سایت‌های مختلف نیز ذخیره می‌شود.

ابن مسئله به طول آشکار نقض حریم خصوصی کاربران به حساب میاید و به همین دلیل، شرکت اپل احتمالاً در آینده نزدیک به این مسئله واکنش نشان خواهد داد و طی آن دسترسی‌های اپلیکیشن‌های ارائه شده توسط گوگل در اپ استور را محدود کند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420