لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

انفجار آیفون 6 طلایی به دلیل استفاده از باتری متفرقه

انفجار آیفون 6 طلایی به دلیل استفاده از باتری متفرقه

اخیراً یک ویدیو از داخل اتومبیل منتشر شده است که حاوی صحنه انفجار آیفون است. در این ویدیو، داشبورد یک اتومبیل نشان داده می‌شود که یک زوج سرنشینان آن هستند و به یک باره آیفون 6 طلایی رنگ منفجر می‌شود و به سمت داشبورد پرتاب می‌شود.

این ویدیو، به صورت مشخص در شهر شانگهای چین و در تاریخ اول اوت فیلم برداری شده است. راننده اتومبیلی که در ویدیو مشاهده می‌شود، Jiang که در مصاحبه‌های بعدی خود اعلام کرده که باتری آیفون 6 او در ماه فوریه سال جاری توسط یک تعمیرکار متفرقه تعویض شده بود. همین مسئله باعث شده تا بسیاری از تحلیلگران بر این باور باشند که انفجار آیفون 6 مشاهده شده در این ویدیو، به باتری متفرقه به کار رفته در آن مربوط است.

به طور کل، باتری لیتیومی به کار رفته در تلفن‌های هوشمند امروزی یک قطعه بسیار خطرناک به حساب میاید که در صورت عدم استفاده صحیح از آن و یا استفاده از قطعات متفرقه باعث اتفاقات بسیار خطرناکی می‌شود. این باتری‌ها به دلیل وجود لیتیوم، در صورت برخورد با هوا به سرعت آتش می‌گیرند. علاوه بر این، کارکرد مداوم از آن‌ها باعث افزایش دمای آن‌ها می‌شود که در صورت عدم بسته بندی به صورت صحیح، ممکن است باعث انفجار شود.

​دلیل انفجار باتری آیفون

تا پیش از این نیز باتری‌های لیتیومی در تلفن‌های هوشمند دردسرهای بسیاری را به وجود آورده بودند، برای مثال سامسونگ در تولید گلکسی نوت 7، جایگاه مربوط به باتری را محدود در نظر گرفته بود که همین مسئله باعث انتشار گزارش‌های متعدد از انفجار این تلفن‌های هوشمند شد. در این میان، استفاده از قطعات نامرغوب و قرار دادن تلفن‌های هوشمند در محیط‌هایی که در آن‌ها دما بیشتر از حد نرمال است، ممکن است باعث افزایش احتمال انفجار باتری لیتیومی به کار رفته در تلفن‌های هوشمند شود.

به همین دلیل، به کاربران شدیداً توصیه می‌شود تا در صورت نیاز به تعویض باتری، حتماً از اصل بودن قطعات مورد استفاده تعمیرکاران آگاه شوند. 

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;} .h_iframe-aparat_embed_frame .ratio {display:block;width:100%;height:auto;} .h_iframe-aparat_embed_frame iframe {position:absolute;top:0;left:0;width:100%; height:100%;}

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420