لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

انتقاد سیاست مداران از بازخرید سهام اپل

انتقاد سیاست مداران از بازخرید سهام اپل

 در جریان گزارش مالی اخیر شرکت اپل، تیم کوک مدیر عامل اجرایی این کمپانی از تصمیم سهامداران اصلی برای بازخرید 100 میلیارد دلار از سهام این کمپانی خبر داد.

این مسئله باعث انتشار انتقادات بسیاری علیه شرکت اپل شده است و حالا برخی از سیاست مداران آمریکایی نیز نگرانی‌های خود در این زمینه را ابراز کرده‌اند. بر همین اساس، رالف نادر، یکی از سیاست مداران آمریکایی طی نامه‌ای سرگشاده به تیم کوک، ضمن انتقاد از این تصمیم کمپانی اعلام کرده که اپل باید هزینه مربوط به بازخرید سهام را در زمینه‌های دیگری سرمایه گذاری کند.

نادر با نام آوردن از شرکت‌هایی نظیر سیسکو برای مثال زدن، به تیم کوک اعلام کرد که بازخرید سهام توسط یک شرکت، لزوماً به نفع سهام داران اصلی این کمپانی نخواهد بود و این مسئله ممکن است در نهایت باعث کاهش ارزش سهام کمپانی شود. وی در نهایت به تیم کوک پیشنهاد کرد تا به ‌جای پرداخت هزینه بابت بازخرید سهام، روی بهبود بخش تحقیق و توسعه اپل تمرکز کند و یا به ‌جای آن قیمت محصولات فروخته شده را کاهش دهد.

رالف همچنین در یک نامه دیگر نیز از اپل درخواست کرده است تا هزینه مربوط به این اقدام را برای بهبود زندگی کارکنان شرکت‌های عضو زنجیره تأمین قطعات آیفون‌ها خرج کند.

گفتنی است که بازخرید سهام به اقدام یک شرکت برای خرید سهام خودش است. این اقدام باعث می‌شود تا سهام خزانه یک کمپانی افزایش پیدا کند و در عین حال، شرکت یاد شده هزینه کمتری را بابت سود سهام به سرمایه گذاران پرداخت کند. ارزش مجموع تمامی سهام شرکت اپل به تازگی از مرز یک تریلیون دلار گذشته است و همین مسئله باعث شده تا گردانندگان اصلی این کمپانی تصمیم بگیرند تا با بازخرید سهام، میزان سود کمتری را به سرمایه گذاران پرداخت کنند که این مسئله باعث ابراز انتقادات بسیاری از آن‌ها شده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420