لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

ردپای مرد میانی در حفره امنیتی جدید واتس اپ پیدا شد

ردپای مرد میانی در حفره امنیتی جدید واتس اپ پیدا شد

تحقیقات امنیتی اخیر حاکی از آن است که پیام رسان واتس اپ دارای یک حفره امنیتی خطرناک است که از طریق آن افراد ناشناس و هکرها می‌توانند به محتوای در حال چت بین دو کاربر دسترسی پیدا کنند.

این حفره امنیتی به هکرها اجازه می‌دهد تا علاوه بر خواندن پیام‌های هر دو طرف مکالمه، زمان تایپ هر یک از دو طرفین را نیز متوجه شوند و همچنین پیام‌های رد و بدل شده بین طرفین را تغییر دهند. در حقیقت هکرها می‌توانند خود را به‌جای یکی از افراد در حال چت جا زده و به‌جای کاربر حقیقی اقدام به ارسال پیام‌ها کنند.

اطلاعات مربوط به این حفره امنیتی اولین بار توسط وب سایت CNet منتشر شده است. این اطلاعات از طریق یکی از منابع آگاه در شرکت واتس اپ به CNet ارائه شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، شرکت واتس اپ به تازگی متوجه یک حفره امنیتی در پیام رسان در حال توسعه خود شده‌اند که به هکرها اجازه می‌دهد تا نسخه‌ای هک شده از اپلیکیشن این پیام رسان را ساخته و به پیام‌ها و محتویات رد و بدل شده توسط کاربران دیگر دسترسی پیدا کنند.

البته باید ذکر کرد که این حفره امنیتی تنها در صورتی قابل استفاده است که هکرها یکی از طرف‌های چت باشند. به همین منظور مشکلات احتمالی ایجاد شده از این مسئله تنها روی چت‌های گروهی تأثیر خواهد گذاشت. هکرها می‌توانند پیام‌های دیگر کاربران را در یک گروه تغییر داده و محتوای آن را به صورت دستکاری‌شده در گروه ارسال کنند.

سخنگوی واتس اپ نیز در مصاحبه خود با نیویورک تایمز اعلام کرده که راه حل‌های لازم برای رفع این مشکل توسط واتس اپ اتخاذ شده است و در آینده‌ای نزدیک این مشکل برطرف خواهد شد.

گفتنی است که واتس اپ تا به امروز بر این ادعا بوده که در حال ارائه یکی از امن‌ترین بسترهای پیام رسانی مبتنی بر اینترنت در دنیا بوده است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373