لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اطلاعیه جدید سامانه همتا – 5 سال حبس برای جعل شناسه IMEI گوشی‌های قاچاق

اطلاعیه جدید سامانه همتا – 5 سال حبس برای جعل شناسه IMEI گوشی‌های قاچاق

سامانه همتا به عنوان مجری اصلی طرح رجیستری به تازگی طی بیانیه‌ای در مورد یک تخلف بزرگ در زمینه جعل شناسه IMEI گوشی‌های قاچاق صادر کرده است.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سامانه همتا، برخی از افراد از زمان راه اندازی طرح رجیستری اقدام به کپی کردن شناسه IMEI گوشی‌های رجیستر شده روی گوشی‌های قاچاق کرده‌اند. سامانه همتا ضمن تأکید بر جرم بودن این اقدام، اعلام کرده است که افراد متخلف در انجام چنین کاری با حکم یک تا 5 سال حبس یا جزای نقدی دو میلیون تا 10 میلیون تومان مواجه شوند.

بر اساس ادعای سامانه همتا تمامی تلفن‌های هوشمند موجود در بازار دارای شناسه IMEI اختصاصی خود هستند و کد رجیستری آن‌ها به صورت اختصاصی و یک بار مصرف صادر شده است. به همین دلیل، فعال سازی دستگاه‌های دیگر با IMEI جعلی یکسان با یک کد فعال سازی عملاً غیرممکن است. سامانه در نهایت اعلام کرده که دستگاه‌های جعلی ارائه شده بر پایه این دست‌کاری‌ها پس از مدتی شناسایی شده و از ارتباط آن‌ها با شبکه اپراتور تلفن همراه قطع خواهد شد. 

رجیستری گوشی و سامانه همتا

برای مشاهده اخبار و آموزشهای مربوط به طرح رجیستری و سامانه همتا به لینک زیر مراجعه کنید.

ثبت گوشی در طرح رجیستری

سامانه همتا در نهایت اعلام کرده که مسئول این اقدام و اقدام‌های مشابه آن فروشندگان تلفن‌های همراه هستند و خریداران در صورت مواجه شدن با این موارد می‌توانند از فروشنده شکایت کنند.

طرح رجیستری از مهرماه سال گذشته در کشور اجرایی شد و از اردیبهشت امسال تمامی برندهای تلفن‌های همراه مشمول این طرح شدند. با این حال در طول یک سال گذشته، تخلف‌های زیادی از سوی برخی افراد سودجو صورت گرفته است. تا پیش از این یکی از تخلف‌های صورت گرفته رجیستر کردن گوشی‌های دست دوم کشورهای همسایه و فروش آن‌ها به اسم نو در داخل بازار ایران بوده است.

به همین دلیل به خریداران تلفن‌های همراه توصیه می‌شود تا حتماً، پیش از اقدام به خرید علاوه بر کسب اطمینان از اعتبار فروشگاه مد نظر، تمامی فاکتورهای مربوط به رجیستری تلفن همراه را مورد بررسی قرار دهند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373