لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل ممکن است مجبور به حذف درگاه لایتنینگ از دستگاه‌های اختصاصی خود شود

اپل ممکن است مجبور به حذف درگاه لایتنینگ از دستگاه‌های اختصاصی خود شود

 با وجود اینکه بسیاری از محصولات الکترونیکی هوشمند امروزی از درگاه‌های استاندارد برای دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند، به نظر می‌رسد که شرکت اپل تمایلی به استفاده از این پورت‌ها در برخی از دستگاه‌های خود ندارد. همین مسئله باعث شده تا برخی از مقامات قانونی اقدام به مجبور کردن اپل برای حذف درگاه‌های استاندارد کنند.

شرکت اپل از سال 2012 از درگاه اختصاصی و غیراستاندارد لایتنینگ در دستگاه‌های همراه خود استفاده کرد. این پورت روی آیفون‌ها، آیپدها و آیپادهای تولید شده از سال 2012 به بعد قرار گرفته‌اند.

اما حالا بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز اتحادیه اروپا به عنوان مقام رسمی و مسئول در زمینه تعیین نوع محصولات قابل فروش در کشورهای اروپایی اعلام کرده که در صورت عدم توجه اپل به قوانین این اتحادیه مبنی بر استفاده از محصولات استاندارد، قوانین سخت‌گیرانه‌تری را علیه این شرکت وضع می‌کند.

تا پیش از این و مشخصاً در سال 2009 اتحادیه اروپا لیستی از 14 کمپانی که در محصولات خود از درگاه‌های غیراستاندارد استفاده می‌کردند را منتشر کرده بود و از آن‌ها درخواست کرده بود تا از درگاه‌های استاندارد برای یکسان‌سازی دستگاه‌های الکترونیکی استفاده کنند. ایده اصلی این درخواست اتحادیه اروپا، یکسان سازی تجربه کاربری تمامی شهروندان کشورهای اروپایی بوده است. تمامی کمپانی‌های منتشر شده در این لیست، در تولید محصولات آینده خود از درگاه‌های استاندارد نظیر میکرو یو اس بی و یو اس بی سی استفاده کردند، اما اپل همچنان از درگاه‌های 30 پین و پس از آن در سال 2012 از درگاه لایتنینگ در دستگاه‌های خود استفاده کرد.

در این میان، می‌توان پیش بینی کرد که در صورت عدم توجه اپل به هشدارهای منتشر شده، اتحادیه اروپا مالیات سنگینی برای فروش محصولات اپل در این منطقه وضع خواهد کرد که به طور کامل روی تجارت شرکت اپل تأثیر می‌گذارد.

البته شایعات منتشر شده حاکی از آن است که اپل از سال 2020 به بعد درگاه لایتنینگ را از آیفون‌ها و آیپدها حذف کرده و به‌جای آن در پورت استاندارد USB-C استفاده خواهد کرد

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420