لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اندروید پای (Pie) از طرف گوگل نام‌گذاری شد

اندروید پای (Pie) از طرف گوگل نام‌گذاری شد

 شرکت گوگل به تازگی جدیدترین نسخه سیستم عامل اندروید را با عنوان پای رونمایی کرده است. قابلیت‌های جدید اندروید پای در جریان کنفرانس I/O 2018 رونمایی شده بود و حالا گوگل این نام این سیستم عامل را به همراه نسخه‌های بتای آن در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده، اندروید پای قرار است تنها روی 12 درصد از تلفن‌های هوشمند امروزی آماده عرضه شود. این آمار در حالی منتشر شده است که نسخه هشتم اندروید که با نام اورئو شناخته می‌شد، درصد بسیار کمتری از دستگاه‌های هوشمند اندرویدی را پشتیبانی می‌کرد.

این مسئله نشان از آن دارد که اندروید پای و حتی نسخه‌های آینده این سیستم عامل دستگاه‌های همراه، قرار نیست همانند سیستم عامل آی او اس فراگیر شوند و عملاً اکثر کاربران اندروید از استفاده از این سیستم عامل بی‌بهره خواهند بود. از طرف دیگر، اپل در دو سال گذشته با معرفی آی او اس 11 و 12 پشتیبانی از تمامی تلفن‌های هوشمند خود تا آیفون 5 اس را به کاربران ارائه داده بود. گفتنی است که آیفون 5 اس در سال 2013 معرفی و به بازار عرضه شد و اپل هنوز پس از گذشت 5 سال از عرضه آن، به پشتیبانی و ارائه نسخه‌های جدید سیستم عامل آی او اس ادامه داده است.

در کنار مسائل مربوط به پشتیبانی و ارائه نسخه‌های جدید در دستگاه‌های مختلف، اندروید پای از یک خصیصه دیگر نیز برخوردار است. گوگل در توسعه این نسخه، دکمه مجازی هوم و Task Manager را حذف کرده و به جای آن از نوار هوم استفاده کرده است تا تلفن‌های هوشمند مبتنی بر این سیستم عامل بتوانند از رابط کاربری مشابه با آیفون ایکس و مدل‌های 2018 به بعد آیفون‌ها مجهز شوند. این مسئله در حقیقت نشان می‌دهد که حتی گوگل به عنوان توسعه دهنده اصلی اندروید نیز به تقلید از اپل و ساخت محصولاتی مشابه با آیفون‌ها اعتقاد دارد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420