لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

فیس آیدی به کامیپوترهای مک میاید

فیس آیدی به کامیپوترهای مک میاید

اطلاعات مربوط به یکی از پتنت‌های اپل که اخیراً منتشر شده است، حاکی از آن است که این کمپانی در تلاش برای تعبیه سیستم احراز هویت فیس آیدی در کامپیوترهای مک است.

اپل اولین پتنت مربوط به تعبیه فیس آیدی در سری کامپیوترهای مک را اولین بار هم‌زمان با عرضه آیفون ایکس به ثبت رسانده بود. در اطلاعات مربوط به این پتنت، آمده است که فیس آیدی ارائه شده در کامپیوترهای مک حتی در صورت خاموش بودن صفحه نمایشگر دستگاه نیز می‌تواند صورت صاحب خود را تشخیص داده و بر اساس آن قفل دستگاه را برای کاربر باز کند.

بر همین اساس، کامپیوترهای مک در آینده می‌توانند حتی در زمان اسلیپ شدن نیز هویت کاربر خود را تشخیص داده و بر اساس آن هویت کاربر خود را احراز کنند. به طور کل، کامپیوترهای مک مجهز به فیس آیدی می‌توانند در هر لحظه صورت قرار گرفته در روبروی خود را شناسایی و ردیابی کنند و در صورتی که صورت صاحب خود را شناسایی نکنند، امکان باز کردن برای آن‌ها وجود نخواهد داشت.

علاوه بر موارد فوق، مک بوک‌ها و آیمک‌ها در آینده قادر به تشخیص و ردیابی اشارات کاربران خواهند بود. مخترع این رابط کاربری جدید نام آن را PrimeSense نامیده است که تا پیش از این در سنسور کینکت ایکس باکس مورد استفاده قرار گرفته بود. در حقیقت اپل تصمیم دارد تا با استفاده از این ایده، رابط کاربری کامپیوترهای مک را فراتر از ماوس، کیبورد و ترک پد برده و کاربران می‌توانند با رابط هوشمندتری کارهای خود را با کامپیوترهای مک انجام دهند.

گفتنی است که اپل پتنت PrimeSense را در سال 2013 از مخترع آن خریده است و تا به امروز آن را در انیموجی‌ها، مموجی‌ها و همچنین فیس آیدی مورد استفاده قرار داده است. با توجه به اطلاعات منتشر شده، هنوز معلوم نیست که شرکت اپل چه زمانی تصمیم به استفاده از این پتنت‌ها در تولید کامپیوترهای مک آینده دارد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420