لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

رجیستر کردن گوشی‌های دست دوم تحت عنوان مسافری

رجیستر کردن گوشی‌های دست دوم تحت عنوان مسافری

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات به تازگی در حساب کاربری توییتر خود از تلاش برخی از افراد برای وارد کردن گوشی‌های تلفن‌های همراه دست دوم به کشور و رجیستر کردن آن‌ها تحت عنوان مسافری خبر داده است.

آذری جهرمی اعلام کرده که اکثر گوشی‌های مسافری وارد شده و رجیستر شده به کشور، گوشی‌های دست دوم کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند که از لحاظ ظاهری نوسازی شده‌اند. وی همچنین در خصوص افزایش دو برابری قیمت گوشی‌های تلفن همراه در طول یک ماه گذشته که از سوی کاربران با انتقاد مواجه شده بود نیز پاسخ داده است.

وزیر ارتباطات در توییتر خود در مورد شفافیت رجیستر شدن این تلفن‌های همراه به مردم گفته که «مطمئن باشید خواب راحتی ندارم وقتی نارضایتی‌ها را می‌بینم.» وی با بیان اینکه تأمین ارز مورد نیاز برای واردات گوشی‌های تلفن همراه و رجیستر کردن آن‌ها هنوز با مشکلاتی مواجه است، به مردم تأکید کرده که منتظر رفع توقیف گوشی‌های موجود در بازار هم هستیم؛ اما احتکار نیز مزید بر علت شده است. وی ادامه داد که برای رفع مشکلات یاد شده از طریق سازمان‌های مسئول پیگیر بوده اما فعلاً برای آن‌ها اولویت‌های مهم‌تری از تلفن همراه وجود خواهد داشت.

آذری جهرمی در مورد گوشی‌های تلفن همراهی که در انبار فروشندگان و وارد کنندگان باقی مانده‌اند و دارندگان آن‌ها تصمیمی برای خارج کردن آن‌ها ندارند، توضیح داد: البته در طرح ثبت تلفن همراه (رجیستری) اطلاعاتی از شبکه توزیع و یا انبارها موجود نیست و اولتیماتوم برای زمان رجیستری گوشی‌هایی که در انبار مانده صرفاً باعث می‌شود تا گوشی‌ها یک بار فعال و مجدداً به چرخه احتکار بازگردد.

 آذری جهرمی، وزیر ارتباطات راه حل نهایی برای بازار گوشی موبایل را تثبیت نرخ ارز و در نتیجه آن تثبیت بازار عنوان کرد. وی همچنین با بیان اینکه امروز به یکی از مراکز فروش گوشی تلفن همراه به شرق تهران رفته بود؛ اعلام کرد که گوشی‌های تلفن همراه در این مرکز موجود بود اما قیمت‌ها اجازه خرید به بسیاری از افراد را نمی‌داد.

وزیر ارتباطات همچنین در مورد ادعاهای مطرح شده مبنی بر اینکه دولت جلوی وارد شدن و رجیستر شدن گوشی‌های مسافری را گرفته و اجازه ثبت رجیستر به آن‌ها نمی‌دهد، نیز تصریح کرد که علتی که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواهان جلوگیری از واردات گوشی‌های تلفن‌های هوشمند، تحت عنوان مسافری شده است، رعایت حقوق مصرف کننده بوده است. وی در پایان افزود که مطابق گزارش‌ها اکثر گوشی‌های وارد شده تحت عنوان مسافری، گوشی‌های دست دوم کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند که از لحاظ ظاهری نوسازی شده‌اند. 

سامانه همتا

برای مشاهده اخبار و آموزشهای مربوط به طرح رجیستری و سامانه همتا به لینک زیر مراجعه کنید.

سامانه همتا و طرح رجیستری

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420