لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پاسخ سامانه همتا در مورد «گوشی‌های رجیستری شده آن ور آبی»

پاسخ سامانه همتا در مورد «گوشی‌های رجیستری شده آن ور آبی»

با توجه به گزارش خبری پخش شده در یکی از برنامه‌های خبری صدا و سیما در روز چهارم مرداد 1397 مبنی بر اقدام برخی از افراد برای «ثبت رجیستری گوشی‌های تلفن همراه در خارج از کشور» که توسط صدا و سیمای شیراز تهیه شده بود که منجر به بروز شایعات متعدد شد، موضوع یاد شده توسط برخی از کارشناسان سامانه همتان مورد بررسی قرار گرفت که نتایج بررسی یاد شده در ادامه آمده است.

افرادی که قصد قاچاق هر نوع و مدل از تلفن‌های همراه را از خارج به داخل کشور داشته‌اند، معمولاً در قدم اول اطلاعات محموله مورد نظر خود را از طریق همدستان داخلی در بخش ثبت رجیستری تلفن‌های همراه مسافری رجیستر کرده، و سپس آن‌ها را به عنوان تلفن‌های همراه مسافری وارد شده به کشور ثبت می‌کنند و در نهایت برای هر یک از گوشی‌ها یک کد فعال‌سازی جداگانه اخذ می‌کنند. آن‌ها در نهایت کد فعال‌سازی یاد شده را تحت عناوینی مختلف نظیر کد رجیستری بر روی جعبه تلفن همراه نصب کرده و سپس این دستگاه‌ها را از طریق روش‌های غیر قانون و به صورت قاچاق کالا، وارد کشور کرده بودند.

در طول یکی دو هفته گذشته این دستگاه‌ها در بازار تلفن همراه داخلی با عناوینی مختلف نظیر «گوشی رجیستر شده آن ور آب!» به فروش رسیده است؛ این در حالی است که فرآیند ثبت این دستگاه‌ها دقیقاً مشابه ثبت تلفن‌های همراه مسافری بوده است و تمامی عوارض این دستگاه‌ها به طور کامل دریافت شده است و به عبارت بهتر طرح رجیستری از این طریق دور زده نمی‌شود. بر همین اساس اعلام می‌شود که در هر آنچه با عنوان «آن ور آب!» شناخته می‌شود، هیچ اقدام منحصر به فردی صورت نگرفته است و این دستگاه‌ها همانند دیگر تلفن‌های همراه در داخل کشور و با پرداخت قانونی حقوق گمرکی و از طریق سامانه همتا رجیستری شده است.

در پاسخ به این ادعا که هر فرد تنها با یک کد ملی قادر به ثبت ۱۰۰۰ تلفن همراه در سامانه ثبت گمرکی است، باید یادآور شد که از ابتدای برج پنج (مرداد)، محدودیت‌های لازم در خصوص ثبت دستگاه‌های وارد شده به صورت مسافری در سامانه همتا انجام شده است.

در این میان، یک نکته مهم در گزارش پخش شده از واحد خبری شیراز به چشم می‌خورد و آن هم نشان دادن آسان بودن فرایند قاچاق دستگاه‌ها به داخل کشور است که این افراد بدون هر نوع دردسر و همچنین با سوء استفاده از حفره‌های قانونی و اقدام به وارد کردن گوشی‌ها به داخل مرزها کرده و به آسانی این محموله‌ها را در بازار داخلی می‌فروشند. اتفاقات مشابه این دست، مستلزم نظارت و مبارزه جدی‌تر نهادهای ذی‌ربط بوده که دست اندر کاران سامانه همتا امید دارند تا هرچه زودتر این نهادهای قانونی به وظایف خود در مورد این موضوع عمل کنند.

در پایان نیز از تهیه‌کنندگان این خبر به دلیل اطلاع رسانی در مورد نحوه و ترفندهای قاچاق تلفن همراه به داخل کشور و همچنین از تمام عزیزان فعال در حوزه خبری و رسانه‌ای تشکر به عمل میاید. سامانه همتا تقاضا دارد تا گروه‌های خبر پیش از پخش گزارش‌های مشابه، از صحت داشتن اطلاعات منتشر شده اطمینان پیدا کرده و از به وجود آوردن ابهام و تردید در اذهان عمومی بپرهیزند. 

رجیستری گوشی و سامانه همتا

برای مشاهده اخبار و آموزشهای مربوط به طرح رجیستری و سامانه همتا به لینک زیر مراجعه کنید.

سایت همتا

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420