لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

درخواست از اپل برای همکاری بیشتر با مقامات دولتی آمریکا

درخواست از اپل برای همکاری بیشتر با مقامات دولتی آمریکا

مراجع دولتی در آمریکا به تازگی موج جدیدی از درخواست‌ها را به اپل و دیگر کمپانی‌های فعال در حوزه تکنولوژی فرستاده‌اند و طی آن از این کمپانی‌ها درخواست کرده‌اند تا شواهد دیجیتالی بیشتری را در برخی از مواقع ضروری به مقامات حکومتی و دولتی ارائه دهند.

بر اساس این درخواست‌ها، شرکت‌هایی نظیر اپل باید مقدار بیشتری از اطلاعات ذخیره شده در دستگاه‌های کاربران را در اختیار سازمان‌های دولتی ارائه دهند. مقامات آمریکایی طی این درخواست، خواستار افزایش اطلاعات ارائه شده و همکاری بیشتر اپل نسبت به سال گذشته هستند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط مرکز مطالعات استراتژیک بین‌المللی در آمریکا، مقامات دولتی در سال گذشته میلادی نزدیک به 130 هزار درخواست ارائه اطلاعات کاربران را به 6 شرکت بزرگ تکنولوژی، از جمله اپل ارائه داده‌اند که کمپانی‌های فعال به بیش از 80 درصد این درخواست‌ها پاسخ مثبت داده‌اند.

شرکت‌های یاد شده، شامل توییتر، فیس‌بوک، اپل مایکروسافت، گوگل، Oath، ورایزن و AT&T می‌شوند که طی آن اطلاعات مختلف کاربران نظیر موقعیت مکانی، پیام‌ها و ارتباط با افراد دیگر را به مقامات دولتی ارائه داده‌اند. محتوای ارائه شده توسط این شرکت‌ها در سال 2017 میلادی به عددی بیش از 500 هزار می‌رسد.

مقامات دولتی بر نظارت هر چه بیشتر روی افراد و شهروندها و همچنین پیشگیری از وقوع جرائم سایبری و غیر سایبری، اقدام به درخواست ارائه اطلاعات به شرکت‌های فعال در زمینه فناوری می‌کنند. بر اساس آمارها تعداد درخواست ارائه اطلاعات در سال 2016 کمتر 110 هزار بوده است و این میزان در سال 2015 به 96 هزار می‌رسید؛ اما آمارهای امروزی نشان می‌دهند که این میزان به صورت سالانه در حال افزایش است و مقامات دولتی تمرکز بیشتری روی اطلاعات کاربران کرده‌اند تا از طریق بسترهای سایبری بتوانند مجرمین را پیدا کرده و از وقوع جرائم آتی جلوگیری کرده و یا اقدامات سریع برای پیدا کردن افراد مجرم را انجام دهند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420