لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل در تاریخ؛ بزرگ‌ترین اشتباه استیو جابز در اپل چه بود؟

اپل در تاریخ؛ بزرگ‌ترین اشتباه استیو جابز در اپل چه بود؟

 ده سال پیش یعنی در جولای 2008 اپل برای اولین بار از فروشگاه محصولات دیجیتالی اپ استور رونمایی کرد و استیو جابز یک اشتباه بزرگ در مورد معرفی آن کرد.

استیو جابز به عنوان مدیرعامل اجرایی وقت کمپانی اپل، در مصاحبه خود با وال‌استریت ژورنال دیدگاه منفی خود را نسبت به اپ استور نشان داد. وی در این مصاحبه که یک ماه پس از راه‌اندازی اپ استور انجام شده بود، اعلام کرد که دیدگاهی مثبت نسبت به اپ استور ندارد. وی دیدگاه خود را نسبت به اپ استور این گونه بیان کرد:

من عموماً نباید به همه ارزش‌های اپل اعتماد کنم، چرا که واقعیتی که تاکنون شاهد آن بوده‌ایم با آنچه ما انتظار داریم بسیار متفاوت است. در حقیقت جایگاه ما در برخی از اوقات به یک نظاره گر عادی نظیر دیگر افراد دنیا کاهش پیدا می‌کند. ما باید منتظر باشیم و تغییرات این پدیده‌های شگفت انگیز را مشاهده کنیم. تنها کاری که می‌توانیم بکنیم، این است که بهترین تلاش خودمان را به کار بگیریم تا به همگان درزمینهٔ استفاده و عرضه اپلیکیشن‌ها کمک کنیم.

استیو جابز

وی در پاسخ به پیش بینی در مورد آینده اپ استور اعلام کرد:

 

کسی نمی‌داند چه اتفاقی رخ خواهد داد! اپ استور ممکن است روزی به یک بازار میلیارد دلاری تبدیل شود. البته این اتفاق معمولاً رخ نمی‌دهد. ما بسترهای لازم برای بازار میلیارد دلاری را برای اپ استور فراهم کرده‌ایم، اما فعلاً در طول 30 روز گذشته به 360 میلیون دلار درآمد رسیده‌ایم و من تا به امروز در تجربه شغلی خودم درزمینهٔ نرم افزار، چنین چیزی را ندیده بودم.

در حقیقت من انتظار ندارم که اپ استور به یک بازار بزرگ تبدیل شود.

استیو جابز

ادعاهای جابز در حالی مطرح شد که پس از گذشت یک دهه اپ استور به یکی از مهم‌ترین بازارهای محصولات دیجیتالی تبدیل شده است. در حقیقت پیش بینی‌های استیو جابز در مورد اپ استور کاملاً اشتباه بود؛ چرا که او اپ استور را به طور کامل دست کم گرفته بود. بر اساس پیش بینی‌های انجام شده، در بازه زمانی 3 ماه گذشته، 38 درصد درآمد کمپانی اپل که معادل 9.3 میلیارد دلار می‌شود، از فروش محصولات دیجیتالی از اپ استور بوده است.

جابز همواره با اپ استور مخالف بود؛ چرا که بر این باور بود که عرضه اپلیکیشن‌های شخص ثالث ساخته شده توسط توسعه دهندگان گوناگون می‌تواند تجربه کاربری آیفون‌ها و آیپدها را مختل کند؛ اما در نهایت برخی از مدیران اپل توانستند جابز را به راه اندازی این فروشگاه دیجیتالی متقاعد کنند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420