لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل در تولید مک بوک پرو 2018 از مقدار زیادی چسب استفاده کرده است

اپل در تولید مک بوک پرو 2018 از مقدار زیادی چسب استفاده کرده است

بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط برخی از تحلیلگران، اپل در طراحی و تولید مک بوک پرو 2018 از مقدار بیش از اندازه‌ای چسب استفاده کرده است.

استفاده از چسب در مک بوک پرو 2018 نسبت به دیگر محصولات مشابه که اپل در سال‌های گذشته به بازار عرضه کرده بود، تا حدودی بیشتر بوده است که این مسئله باعث کاهش تعمیر پذیری دستگاه می‌شود. همین مسئله باعث شده تا وب سایت iFixit در پایان بررسی خود امتیاز 1 از 10 را برای تعمیر پذیری مک بوک پروهای جدید 13 اینچی در نظر بگیرد.

تا پیش از این اپل در تولید مک بوک‌ها همواره از چسب برای اتصال باتری‌ها به بدنه استفاده کرده بود؛ اما با افزایش حجم باتری‌ها در مک بوک پرو 2018، اپل مصرف چسب را در تولید این محصولات افزایش داده است.

استفاده از اتصال مبتنی بر چسب مایع باعث می‌شود تا روند باز کردن دستگاه‌ها دشوار شود و ریسک خرابی دستگاه و قطعات آن هنگام جدا کردن آن‌ها از یک دیگر افزایش پیدا کند. از طرفی تولید کنندگان دستگاه‌های امروزی برای کوچک‌تر کردن حجم دستگاه و نازک کردن ضخامت آن‌ها در برخی از موارد مجبور به استفاده از چسب هستند.

اتصال مبتنی بر پیچ و پین که در سال‌های اخیر کارایی خود را در میان تولید کنندگان دستگاه‌های همراه از دست داده است، باعث می‌شود تا باز کردن و تعویض یک قطعه سریع‌تر و آسان‌تر شود و تعمیرکار ریسک کمتری را برای باز کردن دستگاه به جان بخرد. با این حال این اتصال باعث می‌شود تا ضخامت و وزن دستگاه‌ها به طرز قابل توجهی افزایش پیدا کنند.

البته باید به یاد داشت که استفاده از این شیوه اتصال قطعات به بدنه با وجود دشواری بسیار زیاد برای تعمیرکاران عادی و متفرقه، مشکلی را برای شرکت‌های تعمیراتی رسمی به وجود نمی‌شورد؛ چرا که اپل قطعات مورد نیاز را به طور کامل تأمین می‌کند که این مسئله محدودیت تعمیرکاران رسمی را کاهش می‌دهد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420