لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل پروژه تایتان را به صورت کاملاً جدی جلو می‌برد

اپل پروژه تایتان را به صورت کاملاً جدی جلو می‌برد

اطلاعات فاش شده از داخل پروژه محرمانه تایتان در اپل نشان می‌دهد که این کمپانی دیدگاهی کاملاً جدی نسبت به این پروژه و نتیجه آن دارد.

هفته گذشته خبر دستگیری یکی از کارکنان سابق اپل به نام Xiaolang Zhang به جرم افشای اطلاعات پروژه محرمانه تایتان توسط اف بی آی سر و صدای زیادی به پا کرد. او در هفتم دسامبر سال گذشته میلادی به استخدام اپل درآمده بود و در طول مدت کاری خود به صورت مخفیانه اطلاعات و اسناد مربوط به این پروژه را از طریق ایر دراپ روی کامپیوتر همسرش انتقال داده بود. وی در نهایت این اطلاعات را در اختیار یک استارت‌آپ چینی فعال در زمینه تولید اتومبیل‌های هوشمند و خودران قرار داده بود که حالا منتظر صدور حداقل حکم ده سال حبس از طرف دادگاه آمریکا است.

در اطلاعات فاش شده توسط او، مشخص شده است که اپل دیدگاهی جدی نسبت به پروژه مخفی تایتان دارد. این کمپانی نزدیک به 5 هزار نفر از 135 هزار مهندس و متخصص خود را که در زمینه ساخت اتومبیل‌های خودران، هوش مصنوعی و واقعیت افزوده فعال هستند را به صورت تمام وقت به کار گرفته است تا با سرعت و دقت هر چه بیشتر بتواند پروژه تولید و توسعه اتومبیل‌های خودران را پیش ببرد.

در این میان، نزدیک به 2700 نفر از کارکنان اپل که در پروژه تایتان فعالیت می‌کنند، به طور کامل یا محدود به دیتابیس این پروژه دسترسی دارند و اطلاعات آن را در اختیار دارند. اپل همچنین با پیگیری روند شکایت و مجازات Xiaolang Zhang و ارسال اخطارهای متعدد، سعی دارد تا به این افراد در زمینه تخطی و افشای حقایق داخلی این پروژه هشدار دهد.

البته لازم به یادآوری است که این اولین پروژه اپل نیست که به صورت کاملاً محرمانه پیش می‌رود. تا پیش از این و به طور مشخص در سال 2001 استیو جابز در پروژه تولید آیفون و آیپد، مجبور شده بود تا برخی از کارکنان کمپانی خود را برای مدت طولانی در قرنطینه نگه دارد تا اطلاعاتی از این تلفن هوشمند به بیرون درز نکند. اقدام‌های مشابه اپل در زمینه حفظ اطلاعات خصوصی پروژه‌های مختلف باعث شده تا این کمپانی به یکی از مرموزترین شرکت‌های دنیا تبدیل شود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373