لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

حفره امنیتی لایتنینگ در آی او اس 11.4.1 برطرف شد

حفره امنیتی لایتنینگ در آی او اس 11.4.1 برطرف شد

شرکت اپل از چند ساعت پیش آی او اس 11.4.1 را به همراه یک خصوصیت بسیار مهم برای کاربران منتشر کرده است. در این نسخه، اپل حفره امنیتی مربوط به درگاه لایتنینگ در آیفون‌ها و آیپدها را برطرف کرده است.

تا پیش از این، وجود یک حفره امنیتی، باعث می‌شد تا هکرها و افراد ناشناس بتوانند با دسترسی فیزیکی به آیفون و آیپد، و وارد کردن یک کیبورد به درگاه لایتنینگ، رمز عبور دستگاه‌ها را به دست بیاورند. در حقیقت محدودیت وارد کردن رمزهای اشتباه به صورت متوالی تنها روی نمایشگر لمسی اعمال شده بود و هکرها می‌توانستند با وارد کردن یک کیبورد به درگاه لایتنینگ، به تعداد بی‌نهایت رمزهای اشتباه را وارد کنند.

همین مسئله در نهایت باعث شده بود تا شرکت‌هایی نظیر GreyShift بتوانند ابزارهایی نظیر جعبه هک آیفون با عنوان GeryKey را تولید کنند و آن را به مقام‌های دولتی کشورهای مختلف بفروشند. اما حالا به نظر می‌رسد که اپل با توسعه آی او اس 11.4.1 این حفره امنیتی را برطرف کرده است و عملاً امکان نفوذ و به دست آوردن پسورد آیفون‌ها و آیپدها را غیرممکن کرده است.

Oleg Afonin سخنگوی شرکت تحقیقاتی و امنیت سایبری ElcomSoft اطلاعات جدیدی از قابلیت‌های امنیتی آی او اس 11.4.1 را منتشر کرده است.

بر اساس این اطلاعات، آی او اس 11.4.1 پس از مدت زمانی خاص از قفل بودن دستگاه، درگاه لایتنینگ را قفل می‌کند و تا زمان باز نشدن قفل دستگاه، دیگر فعال نخواهد شد و دیگر امکان استفاده از لوازم جانبی متصل به درگاه لایتنینگ وجود ندارد. همین مسئله باعث می‌شود تا نفوذ به آیفون‌ها و آیپدها از طریق درگاه لایتنینگ غیرممکن شود.

اپل تا پیش از این نیز اعلام کرده بود که از طریق آپدیت‌های نرم افزاری، حفره‌های امنیتی مربوط به آیفون‌ها و آیپدها را بر طرف می‌کند. اما حالا با ارائه آی او اس 11.4.1 به این وعده عمل کرده است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373