لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

فناوری در تاریخ؛ معرفی و عرضه واکمن توسط سونی و تحول صنعت موسیقی

فناوری در تاریخ؛ معرفی و عرضه واکمن توسط سونی و تحول صنعت موسیقی

اول جولای 1979 (10 تیر 1358) شرکت ژاپنی سونی فرایند عرضه و فروش واکمن را شروع کرد. واکمن در مدت کوتاهی توانست به یکی از پرفروش‌ترین محصولات الکترونیکی تبدیل شود و صنعت موسیقی را در مدت کوتاهی متحول کند.

واکمن اولیه، یک دستگاه مستطیل شکل آبی رنگ بود که طول آن کمتر اس 6 اینچ بود. این محصول دارای یک جک 3.5 میلی متری برای خروجی صدا بود و می‌توانست نوار کاست‌های مغناطیسی را در خود پخش کند. در حقیقت کاربران این محصول می‌توانستند با همراه داشتن آن، هر زمانی که دلشان بخواهد به موسیقی گوش دهند.

تحول کاربری واکمن تا جایی پیش رفت که دیگر افراد برای پخش کردن موسیقی‌ها به صورت پرتابل، نیازی به همراه داشتن بوم باکس‌های بزرگ نداشتند و می‌توانستند با حمل یک دستگاه کوچک، همیشه موسیقی‌های مورد علاقه را همراه خودشان داشته باشند.

سونی در آینده توانست قابلیت‌هایی نظیر امکان ضبط روی نوارها و پخش رادیو را نیز به آن‌ها اضافه کند. در این میان گسترش کاربری سی دی‌ها از اواسط دهه 90 میلادی باعث شد تا پخش کننده‌های سی دی نیز با نام دیسک من آماده عرضه به بازار شوند.

ایده اولیه واکمن و یک دستگاه پخش موسیقی همراه باعث شد تا در نهایت ام پی تری پلیرها تولید شوند. پس از سونی، شرکت اپل در سال 2001 اولین نسخه از آیپاد را به بازار عرضه کند. در سال 2007، استیو جابز در زمان معرفی اولین نسخه آیفون، این محصول را یک آیفون، یک آیپاد و یک ابزار ارتباطی برای اینترنت معرفی کرد.

در حقیقت آیفون‌ها و تلفن‌های هوشمند امروزی که به عنوان مهم‌ترین گجت‌های دنیا امروز شناخته می‌شوند، با ایده ترکیب واکمن و تلفن‌های همراه ساخته شدند که بعدها با گسترش اینترنت، ابزارهای ارتباطی مورد نیاز برای آن نیز به این گجت‌ها اضافه شد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373