لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

پتنت جدید اپل، از واقعیت مجازی برای رفع بیماری حرکت یا ماشین گرفتگی استفاده می‌کند

پتنت جدید اپل، از واقعیت مجازی برای رفع بیماری حرکت یا ماشین گرفتگی استفاده می‌کند

یکی از مهندس‌های اپل به نام Mark Rober که به خاطر تولید ویدیوهای مختلف در یوتیوب نیز معروف شده است، به تازگی اعلام کرده که در حال کار روی یک پروژه جدید برای رفع بیماری حرکت یا ماشین گرفتگی از طریق هدست‌های واقعیت مجازی است.

بیماری حرکت یا ماشین گرفتگی، in-car motion sickness نیز به آن گفته می‌شود، یک بیماری شایع در میان انسان‌ها است که در حین سفرهای طولانی مدت با اتومبیل ایجاد می‌شود. این بیماری باعث می‌شود تا افراد در حین سفرهای طولانی مدت با اتومبیل دچار مشکلاتی نظیر سردرد و حالت تهوع شوند.

اما حالا مارک رابر تصمیم دارد تا از واقعیت مجازی برای رفع این بیماری استفاده کند. در پتنت جدید ثبت شده توسط اپل، کاربران در حین نشستن در اتومبیل‌ها خودران باید یک هدست واقعیت مجازی را روی سر خود قرار دهند و آن در آن با توجه به تکان‌های مختلف اتاقت تصاویری مختلف را مشاهده می‌کنند که به خودی خود از دچار شدن به بیماری حرکت یا ماشین گرفتگی جلوگیری می‌شود.

این سیستم هوشمند، علاوه بر عینک‌ها و هدست‌های واقعیت مجازی از صندلی هوشمند و خودکار نیز استفاده می‌کند تا با تنظیم زاویه نشستن افراد در اتومبیل، فشارها و تحرکات وارد شده به افراد را کاهش دهد و احتمال بروز بیماری حرکت را به طرز قابل توجهی کاهش دهد. در حقیقت زاویه صندلی همگام با تکان‌های وارده به اتاقک اتومبیل و محتوای واقعیت مجازی نشان داده شده به کاربر تغییر خواهد کرد.

اپل از همین حالا تصمیم گرفته تا تحت پروژه تایتان، اتومبیل‌های خودران را تولید و عرضه کند. اپل برای تولید این محصول با شرکت فولکس همکاری کرده است و تصمیم دارد تا محصولات مبتنی بر سیستم خودران کوپرتینویی‌ها را به دنیا عرضه کند. علاوه بر این، شایعات تأکید دارند که اپل در آینده نزدیک قصد دارد تا محصولاتی را مبتنی بر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی تولید کنند و آن‌ها را تا سال 2019 به بازار عرضه کند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420