لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیا تجهیز آیفون‌ها به سیستم شارژ بی‌سیم اقتصادی است؟

آیا تجهیز آیفون‌ها به سیستم شارژ بی‌سیم اقتصادی است؟

 در جریان رویداد دوازدهم سپتامبر 2017 اپل از آیفون ایکس در کنار آیفون 8 و آیفون 8 پلاس با یک قابلیت منحصر به فرد رونمایی کرد. این سه تلفن هوشمند مجهز به قابلیت پشتیبانی از شارژ بی‌سیم با استاندارد Qi شده‌اند و به همین دلیل اپل پنل پشتی آن‌ها را با محافظ شیشه‌ای تولید کرده است.

ارائه این قابلیت در کنار تعبیه تراشه A11 Bionic باعث شد تا این سه تلفن هوشمند قیمت بیشتری نسبت به آیفون‌های قبلی داشته باشند. علاوه بر این، تعبیه پنل نمایشگر اولد و فیس آیدی، آیفون ایکس را به گران‌ترین تلفن هوشمند سال 2017 تبدیل کرد.

در این میان، تحلیل گران پاسخ یک سؤال مهم را نزدیک به شش ماه پس از عرضه این تلفن‌های هوشمند داده‌اند. سؤال اصلی این است که آیا تجهیز آیفون‌ها به سیستم شارژ بی‌سیم اقتصادی و منطقی است یا اپل با ارائه این قابلیت هزینه بسیار زیادی از کاربران دریافت می‌کند؟

تا پیش از عرضه آیفون‌های 2017، کاربران تلفن‌های هوشمند اپل، از لوازم جانبی نظیر پدهای شارژ بدون سیم برای استفاده از این قابلیت استفاده کرده بودند، کاربران می‌توانستند با نصب این پدهای شارژ و قرار دادن آن پشت قاب دستگاه، از سیستم شارژ بدون سیم در آیفون‌ها استفاده کنند. جالب اینجا است که استفاده از این محصول تنها 17 دلار به قیمت آیفون‌ها اضافه می‌کند؛ کما اینکه آیفون‌های 7 و قبل‌تر از آن همچنان پنل آلومینیومی خود را دارند و در مقابل ضربات مقاوم هستند.

البته کاربران با پرداخت 17 دلار همچنان نیاز به خرید شارژر بی‌سیم دارند و در عین حال اپل اعلام کرده که این کار، سرعت شارژ کمتری نسبت به آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون ایکس دارند. این در حالی است که قیمت آیفون‌های جدید به دلیل ارائه این قابلیت افزایش چشم گیر و نزدیک به 100 دلار داشته است.

با این وجود به نظر می‌رسد که افزایش قیمت آیفون‌ها به دلیل پشتیبانی از شارژ بی‌سیم تا حدودی غیرمنطقی است؛ اما اپل تصمیم دارد تا در آینده نزدیک، قیمت آیفون‌های آینده خود را به طرز قابل توجهی کاهش دهد.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420