لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیفون‌های 2020 با پردازنده‌های 5 نانومتری تولید می‌شوند

آیفون‌های 2020 با پردازنده‌های 5 نانومتری تولید می‌شوند

 اپل تصمیم دارد تا از سال 2020 به بعد، آیفون‌های خود را با پردازنده‌های 5 نانومتری عرضه کند. بر همین اساس، تولید آیفون‌ها با پردازنده 7 نانومتری تنها تا سال آینده ادامه خواهد یافت.

بر اساس جدیدترین گزارش خبرگزاری DigiTimes، شرکت تایوانی TSMC که از همین حالا فرایند تولید تراشه‌های 7 نانومتری را برای آیفون‌های 2018 شروع کرده بود، تصمیم دارد تا از سال 2020 فرایند تولید انبوه تراشه‌های 5 نانومتری سری A را شروع کند.

بر همین اساس، بخش تحقیق و توسعه این کارخانه از همین حالا 25 میلیارد دلار را به عنوان بودجه مورد نیاز ساخت بسترهای لازم برای تولید انبوه تراشه‌های 5 نانومتری شروع کرده است. اپل تصمیم دارد تا از سال 2020 تراشه‌هایی که احتمالاً با عنوان A14 نام گذاری خواهند شد را با فناوری جدیدتر در آیفون‌ها تعبیه کند.

خبرهای یاد شده در حالی منتشر شده‌اند که یکی از سخنگویان TSMC به تازگی اعلام کرده که فرایند تولید انبوه تراشه‌های 7 نانومتری A12 کمتر از سطح انتظار بوده است. و اپل ممکن است در زمینه عرضه آیفون‌های پرچم‌دار در سال 2018 با تأخیر قابل توجه مواجه شود.

اپل تصمیم دارد تا در سال جدید سه مدل آیفون را معرفی کند که در میان آن‌ها، آیفون 5.8 اینچی و آیفون 6.5 اینچی که به عنوان پرچم‌دار تلفن‌های هوشمند امسال عرضه می‌شوند، به احتمال زیاد مجهز به پردازنده A12 خواهند بود. بر همین اساس، اپل ممکن است عرضه این دو تلفن هوشمند را تا اواخر ماه نوامبر امسال به تعویق بی اندازد.

DigiTimes تا پیش از این نیز اعلام کرده بود که TSMC به عنوان تنها تأمین کننده پردازنده آیفون‌ها فعالیت خواهد کرد و اپل فرایند تولید پردازنده‌های سفارشی خود را تنها به این کمپانی محول خواهد کرد. با این حال TSMC در کنار اپل، باید به سفارش‌های 20 کمپانی دیگر نظیر Nvidia، AMD، کوالکام و غیره نیز رسیدگی کند که همین مسئله باعث تأخیر در عرضه آیفون‌های امسال می‌شود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420