لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

سازمان‌های دولتی برای کسب موقعیت مکانی آیفون ها نیاز به مجوز قانونی دارند

سازمان‌های دولتی برای کسب موقعیت مکانی آیفون ها نیاز به مجوز قانونی دارند

 دادگاه عالی آمریکا به تازگی قانونی را تصویب کرده است که طی آن، سازمان‌های دولتی ملزم به کسب مجوز برای دریافت داده‌های مربوط به موقعیت مکانی شهروندان هستند.

بر اساس جدیدترین گزارش نیویورک تایمز، سازمان‌ها و خدمات فوریتی نظیر پلیس، آتش نشانی و فوریت‌های پزشکی برای دریافت و استفاده از موقعیت مکانی کاربران از طریق تلفن‌های هوشمند، باید مجوز رسمی داشته باشند. این قانون تنها به موقعیت مکانی مربوط نبوده و شامل دیگر موارد نظیر اطلاعات حساب‌های بانکی، جست و جوها و تاریخچه‌های استفاده از اینترنت، ایمیل‌ها، پیام‌های متنی و موارد دیگری از این دست می‌شود.

هفته گذشته، در بررسی کدهای آی او اس 12 مشخص شد که اپل امکان ارسال خودکار اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی کاربران را به خدمات فوریتی ارائه داده است. از طریق این قابلیت، کاربران تنها کافی است تا به خدمات فوریتی در کشور خود (در آمریکا 911) تماس بگیرند و پس از آن، اپراتور خدمات فوریتی به صورت هم‌زمان اطلاعات مربوط به مکان کاربر را دریافت می‌کند.

این در حالی است که بسیاری از کاربران نگرانی‌هایی در مورد امکان نقض حریم خصوصی شهروندان از طریق این قابلیت را مطرح کرده بودند. اما حالا دادگاه عالی آمریکا امکان استفاده خودکار و هم‌زمان از اطلاعات کاربران را تنها تحت مجوزهای لازم، قبول کرده است.

بر همین اساس، سازمان‌های دولتی و شهری پیش از دریافت اطلاعات مکان کاربران، باید ابتدا مجوز لازم را دریافت کنند و امکان استفاده هم‌زمان و لحظه‌ای از آن را نخواهند داشت. بر همین اساس، اورژانس‌ها و سازمان‌های دیگر نیز برای ارائه خدمات فوریتی به کاربران، همچنان باید از سیستم سنتی و دریافت آدرس از طریق تماس تلفنی استفاده کنند.

به طور کل، قابلیت یاد شده که در آی او اس 12 ارائه شده است، دارای مزیت‌ها و معایبی است که شگفتی‌ها و اعتراض‌های قشرهای مختلفی از جامعه آمریکا را در پی داشته است. به همین دلیل، سیستم قضایی آمریکا به‌منظور حفاظت از حریم خصوصی کاربران، فعلاً امکان استفاده از این قابلیت را ارائه نداده است.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420