لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

جریمه 6.6 میلیون دلاری اپل به خاطر عدم پشتیبانی از قطعات متفرقه

جریمه 6.6 میلیون دلاری اپل به خاطر عدم پشتیبانی از قطعات متفرقه

دادگاهی در استرالیا شرکت اپل را به دلیل عدم پشتیبانی از قطعات متفرقه در آیفون‌ها و آیپدها به پرداخت 9 میلیون دلار استرالیا (معادل با 6.6 میلیون دلار آمریکا) محکوم کرده است.

در پرونده مورد بررسی این دادگاه، اپل به دلیل عدم پشتیبانی از قطعات متفرقه و ارائه آپدیت‌های مخرب برای دستگاه‌هایی که از این قطعات استفاده می‌کنند، تحت پیگرد قانونی قرار گرفته بود. شکات این پرونده ادعا کرده بودند که اپل باعرضه آپدیت‌های نرم افزاری به صورت عمدی باعث خرابی و عدم کارکرد آیپدها و آیفون‌هایی می‌شود که با قطعات متفرقه تعمیر شده‌اند.

بسیاری از کاربرانی که از چنین دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند، پس از Brick شدن دستگاه به اپل استورها و شرکت‌های مجاز ارائه دهنده خدمات پس از فروش مراجعه می‌کنند که در نهایت با Error 53 در بخش آپدیت‌های نرم افزاری مواجه می‌شوند. Error 53 در وب سایت رسمی خدمات پس از فروش اپل و دستورالعمل نمایندگی‌های مجاز آن، مربوط به استفاده از قطعات غیرمجاز می‌شود.

اپل ادعا کرده که حداقل 257 مشتری در استرالیا با این مشکل مواجه شده‌اند و پس از مراجعه به نمایندگی‌های مجاز تعمیر به آن‌ها پاسخ قانع کننده‌ای ارائه نشده است. در حقیقت اپل از تعمیر دستگاه‌هایی که توسط تعمیر کاران غیرمجاز و قطعات متفرقه تعمیر شده باشند، امتناع می‌کند.

در این میان، نزدیک به 5000 کاربر در سراسر دنیا با مشکلاتی در این زمینه مواجه شده‌اند و اپل تاکنون هیچ خدمات پس از فروشی به آن‌ها ارائه نداده است. تا پیش از این، اتحادیه اروپا اپل را به دلیل نقض حقوق مشتریان و عدم ارائه خدمات پس از فروش محکوم کرده بود. دادگاهی در اتحادیه اروپا اعلام کرده بود که مشتریان باید در مورد انتخاب تعمیر کاران حق انتخاب داشته باشند و اپل نباید با آپدیت‌های نرم افزاری و عدم ارائه خدمات پس از فروش این حق را نقض کند. اما حالا در استرالیا نیز اپل برای بار دیگر در مورد این مسئله محکوم شده است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420