لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

خطر جدی پخش کننده‌های موسیقی در کمین کودکان

خطر جدی پخش کننده‌های موسیقی در کمین کودکان

 کودکانی که از دستگاه‌های همراه پخش کننده موسیقی استفاده می‌کنند، تا 3 برابر شانس بیشتری برای از دست دادن شنوایی دارند.

نتایج یک تحقیق پزشکی به تازگی نشان داده است که دستگاه‌های همراه پخش کننده موسیقی سلامت شنوایی کودکان را تهدید می‌کند. در این تحقیق، 3 هزار کودک بین 9 تا 11 سال مورد بررسی قرار گرفته‌اند و مشخص شده که شانس از دست دادن یا ضعیف شدن حس شنوایی در میان کودکانی که از دستگاه‌هایی نظیر آیفون، آیپد و آیپاد تاچ به همراه هدفون‌ها و هندزفری‌ها استفاده می‌کنند، تا 3 برابر بیشتر از کودکانی است که به این دستگاه‌های دیجیتالی دسترسی ندارند.

به طور کل، 14 درصد از جامعه آماری این آزمایش که شامل 450 کودک می‌شود به دلیل استفاده از دستگاه‌های همراه پخش موسیقی، با مشکلاتی درزمینهٔ شنوایی مواجه هستند. در عین حال 7 درصد از این کودکان توان تشخیص صداهای دارای فرکانس بالا را ندارند و در حین پخش این صداها، تنها نویزهای مختلف را تشخیص می‌دهند.

در جامعه آماری این آزمایش، 2 هزار کودک از دستگاه‌های پخش موسیقی استفاده می‌کنند که تعداد زیادی از آن‌ها از دستگاه‌های همراه برای پخش موسیقی استفاده می‌کنند. استفاده از دستگاه‌های همراه پخش موسیقی برخلاف دستگاه‌های ثابت که دارای اسپیکر و بلندگو هستند، مستلزم استفاده از هدفون‌ها و هندزفری‌ها هستند که صدای با شدت بسیار زیاد را در فاصله‌ای بسیار کوتاه در گوش کودکان پخش می‌کند.

در این میان، اتحادیه اروپا برای تولید و فروش اسپیکرها در کشورهای عضو این منطقه محدودیت‌هایی را در نظر گرفته است. ماکزیمم شدت صدای پخش شده از هدفون‌های قابل فروش در اتحادیه اروپا 85 دسی بل است. این در حالی است که کشورهای دیگر در جهان و از جمله آن‌ها، آمریکا که زادگاه اصلی کمپانی اپل است، هیچ محدودیتی برای عرضه هدفون‌ها ندارند که این مسئله باعث افزایش خطر ابتلا به اختلالات شنوایی در میان کاربران می‌شود

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420