لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

باگ جدید مک او اس ممکن است داده‌های شخصی کاربران را فاش کند

باگ جدید مک او اس ممکن است داده‌های شخصی کاربران را فاش کند

 اخیراً یک حفره امنیتی مهم در مک او اس پیدا شده است که از طریق آن، اطلاعات حساس کاربران ممکن است فاش شوند. این باگ باعث می‌شود تا تامب‌نیل فایل‌های مختلف نظیر فایل‌های عکس، نوشته و مواردی دیگر در اختیار افراد ناشناس قرار گیرد.

اطلاعات مربوط به این باگ اولین بار توسط Wojciech Regula در وب سایت The Hacker News منتشر شده است که طی آن افراد ناشناس حتی می‌توانند به اطلاعات یاد شده از کاربران در دستگاه‌های رمزنگاری شده نیز دسترسی داشته باشند.

این باگ در حقیقت در یکی از خصوصیات مهم فایندر نهفته شده است که باعث می‌شود تا تامب‌نیل تمامی فایل‌ها به صورت کامل در اختیار هکرها قرار می‌دهد. هکرها می‌توانند با زوم کردن این عکس‌های کوچک شده به برخی از اطلاعات مهمی که در فایل‌های ذخیره شده کاربران دسترسی پیدا کنند.

هکرها برای دسترسی به اطلاعات کاربران، کافی است برای چند لحظه دستگاه را به صورت حضوری در اختیار داشته باشند و با وارد کردن یک فلش مموری یا حافظه جانبی دیگر به فایندر و قابلیت Quicklook دسترسی پیدا کنند. سپس هکرها می‌توانند با اسکرین شات گرفتن از صفحه و زوم کردن آن‌ها، به اطلاعات کامل کاربران دسترسی پیدا کنند.

البته باید به یاد داشت که فایل‌های نشان داده شده به صورت Thumbnail هستند و جزئیات کامل در تصاویر آن‌ها معلوم نیست، با این حال برخی از اطلاعات حیاتی می‌تواند از طریق همین عکس‌های کوچک در اختیار افراد ناشناس قرار گیرد و حریم خصوصی کاربران را در خطر بی اندازد.

اپل هنوز در مورد این حفره امنیتی ادعایی نکرده است و هنوز معلوم نیست که این کمپانی چه تصمیمی برای مقابله با آن در نظر می‌گیرد. با این حال بسیاری از افراد بر این باور هستند که اپل می‌تواند در آینده نزدیک به ارائه به روز رسانی‌های جدید این مشکل را به طور کامل برطرف کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373