لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

دادگاهی در آمریکا اپل را به انحصارطلبی عرضه اپلیکیشن‌ها در اپ استور محکوم کرد

دادگاهی در آمریکا اپل را به انحصارطلبی عرضه اپلیکیشن‌ها در اپ استور محکوم کرد

 در سال 2011 یک پرونده قانونی علیه شرکت اپل در دادگاه آمریکا باز شد که طی آن شاکیان، اپل را به انحصار طلبی در مورد عرضه اپلیکیشن‌ها در اپ استور محکوم کرده بودند. شکات این پرونده بر این ادعا بوده‌اند که اپل با محدود کردن آیفون‌ها و آیپدها به دانلود اپلیکیشن از طریق اپ استور، حق انتخاب را از کاربران گرفته است.

این پرونده در سال 2013 به نفع اپل و با استدلال اینکه شکات به وضوح نتوانسته‌اند شکایت و ادعای خود را اعلام کنند، مختومه اعلام شد. اما حالا اقدام شاکیان و برخی از کاربران برای امضا کردن یک طومار باعث شده تا دادگاه عالی آمریکا برای بار دیگر اقدام به بررسی این پرونده قانونی کند.

اپل در جریان این رسیدگی‌ها، همواره بر این ادعا بوده که هرگز قوانین مربوط به حریم خصوصی و اعتماد کاربران را نقض نکرده است و عرضه انحصاری اپلیکیشن‌ها از طریق اپ استور، لزوماً در راستای حذف خریم شخصی و امنیت آن‌ها بوده است. با این حال، هنوز نتیجه این بررسی دادگاه آمریکا مشخص نشده است؛ با این حال نتیجه دادگاه ممکن است اپل را مجبور به ارائه امکان استفاده از دیگر منابع نصب اپلیکیشن کند.

با وجود تمامی این اعتراض‌ها، برخی از اپ استورهای متفرقه از همین حالا نیز خدماتی را به کاربران آیفون‌ها ارائه می‌دهند. این خدمات شامل ارائه نسخه‌های کرک شده و مود شده اپلیکیشن‌های پولی می‌شود. البته اپل بارها اعلام کرده که استفاده و نصب این اپلیکیشن‌ها ممکن است باعث فاش شدن اطلاعات شخصی کاربران و عدم کارکرد صحیح آیفون‌ها شود.

در این میان، برخی دیگر از توسعه دهندگان نیز از اپل در زمینه دریافت حق کمیسیون فروش اپلیکیشن‌ها شکایت‌هایی را مطرح کرده‌اند. بر اساس این شکایت‌ها، اپل برای فروش برخی از اپلیکیشن‌ها بیش از 30 درصد حق کمیسیون دریافت می‌کند که این مسئله از دیدگاه توسعه دهندگان منصفانه نیست.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420