لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل رسماً علیه جعبه هک آیفون اعلام مبارزه کرد

اپل رسماً علیه جعبه هک آیفون اعلام مبارزه کرد

شرکت اپل به صورت رسمی اعلام کرده که تصمیم دارد تا از طریق عرضه آپدیت‌های نرم‌افزاری، علیه جعبه هک آیفون مبارزه کند. بر همین اساس، از زمان عرضه آی او اس 12 به بعد این ابزار نفوذی غیر قابل استفاده خواهد شد.

چند ماهی است که یک شرکت امنیتی اقدام به تولید دستگاهی به نام GrayKey کرده است که در بسیاری از خبرگزاری‌ها با عنوان جعبه هک آیفون شناخته می‌شود. سازندگان این دستگاه اعلام کرده‌اند که این محصول می‌تواند در مدت زمانی کوتاه و سریع، قفل آیفون‌ها را شکسته و رمز عبور آن‌ها را نشان دهد. همین مسئله باعث شده است تا بسیاری از نهادهای دولتی و امنیتی به دنبال خرید و استفاده از آن باشند.

اما حالا بر اساس جدیدترین گزارش خبرگزاری رویترز، اپل تصمیم دارد تا با عرضه آپدیت سیستم عامل آی او اس، امکان استفاده از جعبه هک آیفون را غیر ممکن کند. اپل با عرضه آی او اس 11.4.1 و آی او اس 12 قصد دارد تا عملاً این دستگاه را بلااستفاده کند.

این کمپانی تا پیش از این نیز با عرضه آی او اس 11.4 درگاه لایتنینگ آیفون‌ها را در زمان عدم استفاده توسط کاربر، غیر فعال کرده بود. اما حالا کوپرتینویی‌ها تصمیم دارند تا با آپدیت‌های بعدی کارکرد این دستگاه را به طور کامل مختل کند. بررسی‌های انجام شده توسط Malware Bytes نشان می‌دهد که جعبه هک آیفون از نصب یک نوع نرم افزار سطح پایین استفاده می‌کند تا از طریق درگاه لایتنینگ بتواند به اطلاعات داخلی آیفون‌ها دسترسی پیدا کند.

بررسی‌های دیگر همچنین نشان می‌دهد که این محصول برای شکست قفل آیفون‌هایی که در آن‌ها رمز طولانی‌تری تعبیه شده است، زمان طولانی‌تری معادل چند ماه یا چند سال نیاز خواهد داشت. البته این مسئله با وجود آی او اس 11.4 که باعث غیر فعال شدن درگاه لایتنینگ می‌شود باعث شده تا استفاده از جعبه هک آیفون تقریباً به یک کار بیهوده تبدیل شود. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373