لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

موهاوای، موهاوه، موخاوه یا موجاوه؟ تلفظ صحیح نام مک او اس 10.14 چیست؟

موهاوای، موهاوه، موخاوه یا موجاوه؟ تلفظ صحیح نام مک او اس 10.14 چیست؟

 اپل در جریان کنفرانس جهانی توسعه دهندگان امسال یا همان WWDC 2018، در کنار معرفی آی او اس 12 از مک او اس 10.14 نیز به عنوان نسخه جدید سیستم عامل دسکتاپ اختصاصی خود رونمایی کرد.

مهم‌ترین قابلیت‌های ارائه شده در این نسخه از سیستم عامل شامل ارائه حالت تاریک یا همان Dark Mode، طراحی جدید فایندر و امکان دسته بندی خودکار تصاویر در اپلیکیشن Photos می‌شود.

با وجود تمامی قابلیت‌های ارائه شده در این نسخه، مسئله تلفظ نام این سیستم عامل یکی از پرسروصداترین حواشی مربوط به مک او اس 10.14 در میان کاربران غیر انگلیسی زبان بوده است. اپل مک او اس 10.14 را با نام macOS Mojave معرفی کرده است. Mojave در حقیقت نام یک صحرا در جنوب غربی آمریکا است که در عین حال در قسمت شرقی ایالت کالیفرنیا قرار گرفته است.

اپل تا پیش از برگزاری رویداد WWDC 2018 اقدام به ثبت چند مکان مختلف از ایالت کالیفرنیا برای استفاده به عنوان نام‌های تجاری کرده بود. از طرف دیگر این کمپانی به طور مشخص از زمان عرضه macOS Sierra تصمیم گرفته است تا از مکان‌هایی که در قسمت غربی آمریکا قرار گرفته‌اند به عنوان نام‌های تجاری سیستم عامل مک او اس استفاده کند.

در زبان انگلیسی، Mojave بیشتر «موهاوای» یا «موهاوه» تلفظ می‌شود. از طرفی، برخی از زبان‌ها آن را «موخاوه» نیز تلفظ می‌کنند. در این میان، بسیاری از نشریات و وب سایت‌های ایرانی، نام این صحرا را که به تازگی به عنوان نام مک او اس جدید انتخاب شده «موجاوه» نیز میگویند.

به طور کل، تمامی تلفظ‌های یاد شده برای اشاره به نام صحرای جنوب غربی آمریکا و همچنین نسخه جدید سیستم عامل مک او اس صحیح هستند؛ اما با توجه به اینکه اپل یک شرکت آمریکایی است و خود توسعه دهندگان مک او اس 10.14 نام آن را «موهاوای» تلفظ می‌کنند، بهتر است از نام «مک او اس موهاوای» برای اشاره به سیستم عامل جدید استفاده شود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373