لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آموزش: مرتب کردن لیست فایل‌ها با دستور ls در ترمینال

آموزش: مرتب کردن لیست فایل‌ها با دستور ls در ترمینال

کاربران حرفه‌ای کامپیوترهای مک می‌دانند که برای مشاهده محتوای داخل یک دایرکتوری خاص در ترمینال، باید از دستور خطر ls استفاده کنند.

به طور کل این دستور در تمامی سیستم عامل‌های مبتنی بر یونیکس و شبه یونیکس کاربرد دارد و کاربران می‌توانند از آن برای فراخوانی محتوای داخلی یک دایرکتوری در مک او اس، لینوکس و BSD استفاده کنند. دستور ls تمامی محتویات داخل یک دایرکتوری را به صورت متنی لیست کرده و آن‌ها را به شما نشان می‌دهد. در عین حال شما می‌توانید با استفاده از این پسوندهای مختلف، روش نمایش اطلاعات این دستور را تغییر داده تا موارد حاضر در دایرکتوری مورد نظر شما با ترتیب خاصی به شما نشان داده شود.

از آنجایی که این مجموعه به صورت متنی محتویات تصویری را نشان می‌دهد، ممکن است پیدا کردن یک فایل مشخص در یک دایرکتوری پر از محتوای، مختلف کار دشواری باشد. به همین دلیل، استفاده از قابلیت مرتب کردن فایل‌ها بر اساس موارد گوناگون به کاربران اجازه می‌دهد تا با سرعت بیشتری فایل مورد نظر خود را پیدا کنند.

مرتب کردن لیست فایل‌ها با دستور ls در ترمینال

روش انجام این کار بسیار آسان است و تنها کافی است، از پسوندهای مختلف در دستور ls استفاده کنید. در حقیقت پسوندهای مختلف که پس از کاراکتر خط تیره در دستور متنی قرار می‌گیرند، اجرای آن دستور را مشخص می‌کنند.

  • 1.ترمینال را باز کنید
  • 2.دستور زیر را برای ترتیب محتویات داخل یک دایرکتوری بر اساس تاریخ وارد کنید:

ls –lt

شما همچنین می‌توانید با استفاده از دستور متنی زیر ترتیب محتوای داخل یک دایرکتوری را علاوه بر تاریخ، با توجه به حجم آن‌ها مرتب کنید:

 

ls –halt

برای برعکس کردن ترتیب لیست نیز می‌توانید از دستور زیر استفاده کنید تا از موارد مختلف از اول تا آخر مرتب شود. پسوند r در دستور مبتنی فوق باعث می‌شود تا ترتیب یاد شده از اول به آخر مرتب شود.

 

ls –haltr

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420