لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

تفاوت Water resistant با Water proof در چیست؟

تفاوت Water resistant با Water proof در چیست؟

بسیاری از کاربرانی که دستگاه‌های ضد آب و یا مقاوم در برابر نفوذ آب را خریداری می‌کنند، معمولاً با تعریف دو عبارت Water resistant و Water proof با مشکل مواجه می‌شوند. در حقیقت کاربران نمی‌دانند که تفاوت این دو عبارت در چیست و این مسئله تا چه میزان روی استفاده از دستگاه‌ها در محیط‌های پر رطوبت نظیر حمام یا استخر تأثیر دارد.

این مسئله در مورد اپل واچ‌ها نیز صادق است. به همین دلیل معمولاً برخی از کاربرانی که دستگاه‌های Water resistant را خریداری می‌کنند، گزارش‌هایی مبنی بر خرابی دستگاه در حین آب خوردگی را مطرح می‌کنند.

در ادامه تعریف اصلی و تفاوت آن‌ها را بررسی خواهیم کرد:

Water proof:

محصولاتی که با برچسب Water proof عرضه می‌شوند به طور کامل در برابر آب مقاوم هستند. تولید کننده این محصولات به کاربران این تضمین را داده است که استفاده از آن‌ها به صورت نامحدود در محیط‌های دارای رطوبت، هیچ مشکلی برای دستگاه ایجاد نخواهد کرد و به همین دلیل کاربران می‌توانند به صورت دائم از آن‌ها در استخر، حمام، دریا و … استفاده کنند.

Water resistant:

Water resistant در حقیقت به معنای مقاومت در برابر آب است. این محصولات به صورت نسبی در برابر نفوذ آب مقاوم هستند. این محدودیت مربوط به زمان و عمق قرار گرفتن دستگاه در آب می‌شود. برخی از دستگاه‌های مقاوم در برابر آب تنها در زمان آب خوردگی در زیر باران یا شستن دست بدون مشکل به کار خود ادامه می‌دهند.

در این میان، همگی اپل واچ‌ها به صورت نسبی در برابر نفوذ آب مقاوم هستند؛ اما میزان مقاومت آن‌ها با توجه به سری آن‌ها متفاوت است.

اپل واچ سری 2 و 3 به طور کامل برای استفاده در استخر مناسب هستند. این محصولات دارای استاندارد ISO 22810:2010 بوده و تا عمق 50 متر می‌توانند در آب دوام بیاورند. اما استفاده از آن‌ها برای شیرجه زدن در عمق آب یا غواصی توصیه نمی‌شود.

در این میان اپل واچ سری 1 دارای استاندارد IPX7 هستند و به همین دلیل تنها در برابر نفوذ آب هنگام شستن دست و رطوبت محیط‌های بارانی مقاوم هستند و استفاده از آن‌ها در استخر یا حمام توصیه نمی‌شود. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373