لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

کریگ فدریگی: اپل پشتیبانی از APFS را به زودی به دستگاه‌های مبتنی بر فیوژن درایو میاورد

کریگ فدریگی: اپل پشتیبانی از APFS را به زودی به دستگاه‌های مبتنی بر فیوژن درایو میاورد

کیرگ فدریگی به عنوان مدیر بخش نرم افزار در شرکت اپل، به تازگی اعلام کرده که این کمپانی در زودی پشتیبانی از فایل سیستم‌های APFS را به کامپیوترهای مک مبتنی بر فیوژن درایو خواهد آورد.

فدریگی ادعای اخیر را در پاسخ به یکی از کاربران مطرح کرده است. فایل سیستم APFS در زمان معرفی نسخه High Sierra در مک او اس عرضه شد. با این حال اپل از زمان معرفی فایل سیستم APFS برای دستگاه‌های مبتنی بر مک او اس، اعلام کرد که این فایل سیستم در دستگاه‌های مبتنی بر ذخیره سازی فیوژن درایو کار نخواهد کرد و فعلاً APFS محدود به دستگاه‌های مبتنی بر اس اس دی خواهد بود.

بر همین اساس، کامپیوترهای آیمک و مک مینی به دلیل سیستم ذخیره سازی خود، قادر به پشتیبانی از این فایل سیستم نیستند. به همین دلیل، کاربران دستگاه‌های یاد شده باید نسخه اخیر سیستم عامل مک او اس را از طریق فایل سیستم‌های قدیمی استفاده کنند.

فدریگی اعلام کرده که اپل با ارائه مک او اس 10.14 پشتیبانی از APFS را به دستگاه‌های مبتنی بر فیوژن درایو خواهد آورد و کاربران با آپدیت به این نسخه دیگر محدودیت‌های پیشین را نخواهند داشت.

بر اساس جدول زمان‌بندی، شرکت اپل تصمیم دارد تا مک او اس 10.14 را در جریان کنفرانس جهانی توسعه دهندگان امسال یا همان WWDC 2018 معرفی کند. پس از معرفی این سیستم عامل، نسخه‌های بتای آن به صورت مرحله‌ای در اختیار توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت و در نهایت تا پاییز امسال، کاربران آیمک‌ها و مک مینی‌ها قادر خواهند بود تا از فایل سیستم APFS استفاده کنند.

همان‌طور که گفته شد APFS از پاییز 2017 در اختیار کاربران عادی قرار گرفته است. با این حال مشکلات ایجاد شده بر سر توسعه این فایل سیستم برای دستگاه‌های مبتنی بر فیوژن درایو باعث شده تا کاربران دستگاه‌های مبتنی بر این سیستم ذخیره سازی برای یک سال دیگر از فایل سیستم قدیمی، یعنی HFS+ در دستگاه‌های خود استفاده کنند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420