لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

درخواست غرامت 4.3 میلیارد دلاری کاربران آیفون از گوگل

درخواست غرامت 4.3 میلیارد دلاری کاربران آیفون از گوگل

 به تازگی 4.4 میلیون نفر در انگلستان گوگل را به جمع آوری غیرقانونی اطلاعات شخصی کاربران و فروش آن‌ها متهم کرده‌اند. این گروه از مراجع قانونی درخواست کرده‌اند تا به ازای هر کاربر 1000 دلار غرامت از گوگل دریافت کند.

این گروه از شاکیان گوگل خود را با عنوان گروه «Google You Owe Us» معرفی کرده‌اند که به تازگی شکایت خود را نیز به مراجع قانونی انگلستان ارائه داده‌اند. این افراد که اغلب کاربران آیفون هستند، ادعا کرده‌اند که شرکت گوگل روشی خاص را برای دور زدن تنظیمات امنیتی مرورگر سافاری به کار گرفته است تا از طریق آن بتواند اطلاعات کاربران را پیدا کند.

بر اساس این اتهام، گوگل اطلاعات کاربران را به شرکت تبلیغات دیجیتالی DoubleClick فروخته است. این گروه حتی تاریخ این اقدام گوگل را مشخص کرده‌اند. بر اساس ادعای این گروه از معترضین، شرکت گوگل در بازه زمانی اول ژانویه 2011 تا اول فوریه 2012 اطلاعات شخصی کاربران را به شرکت‌های تبلیغاتی فروخته است.

برخی از تحلیلگران ادعا کرده‌اند که تلاش این گروه در دادگاه به نتیجه مطلوب آن‌ها نخواهد رسید، چرا که گوگل در بیانیه حریم خصوصی خود که کاربران پیش از استفاده از محصولات دیجیتالی این شرکت باید از آن آگاه باشند، هیچ تعهدی نسبت به عدم ارائه اطلاعات شخصی کاربران به شرکت‌های دیگر نداده است.

برخی دیگر بر این باور هستند که اقدام این تیم انگلیسی باعث می‌شود تا رسوایی مشابه آنچه تا پیش از این برای فیس بوک اتفاق افتاده بود، برای گوگل اتفاق بیافتند و در نهایتگوگل اقدام‌هایی برای جبران این مسئله و حفظ هر چه بیشتر اطلاعات شخصی کاربران انجام دهد.

تا پیش از این خبری مبنی بر اقدام فیس بوک برای فروش اطلاعات کاربران به یک شرکت تحلیلی منتشر شده بود که باعث شد تا مارک زاکربرگ به عنوان مدیر عامل شرکت فیس بوک برای توضیح برخی از مسائل به کنگره آمریکا برود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373