لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

فیس آیدی در آینده رگ‌های صورت کاربران را نیز اسکن خواهد کرد

فیس آیدی در آینده رگ‌های صورت کاربران را نیز اسکن خواهد کرد

سیستم احراز هویت بیومتریک بر پایه تشخیص چهره اپل، که امروزه به عنوان فیس آیدی شناخته می‌شود، در آینده نزدیک توان اسکن و تشخیص پارامترهای بیشتری از صورت کاربران را خواهد داشت. این قابلیت باعث می‌شود تا ضریب امنیت فیس آیدی افزایش قابل توجهی پیدا کند.

به تازگی، اطلاعات مربوط به یک پتنت از شرکت اپل توسط سازمان ثبت اختراع آمریکا منتشر شده است که نشان می‌دهد،  این کمپانی به دنبال قدرتمندتر کردن سیستم احراز هویت فیس آیدی است. این پتنت که در نوامبر 2015 به ثبت رسیده است، نشان می‌دهد که اپل قصد دارد تا امکان اسکن کردن الگوی رگ‌های خونی که نزدیک به پوست صورت قرار دارند را به سیستم احراز هویت خود بیاورد تا از طریق آن بتواند صورت کاربر را به طور کامل و دقیق تشخیص دهد.

این قابلیت دو سال پیش از معرفی آیفون ایکس با عنوان Vein ID از طرف اپل مورد بررسی قرار گرفته است. Vein ID همانند فیس آیدی با ارسال پرتوهای فروسرخ و اسکن بازتاب آن، تمامی الگوهای صورت کاربران را تشخیص می‌دهد و از طریق آن هویت صاحب دستگاه را به صورت دقیق‌تر تشخیص می‌دهد.

اپل در معرفی فیس آیدی اعلام کرد که این سیستم احراز هویت، آنقدر قدرتمند و هوشمند است که حتی دوقلوی کاربران را تشخیص می‌دهد و قفل دستگاه را تنها برای صاحب آن باز می‌کند. این در حالی است که بررسی‌های آینده نشان داد که بسیاری از دوقلوهای همسان می‌توانند فیس آیدی را فریب دهند.

اپل در سال 2017 در کنار معرفی آیفون ایکس، از سیستم احراز هویت فیس آیدی نیز رونمایی کرد. به همین دلیل می‌توان مطمئن بود که اپل در آینده نام این سیستم احراز هویت را به Vein ID تغییر نخواهد داد، با این حال؛ اپل به احتمال زیاد در آینده نزدیک این ایده را برای بهبود قدرت و امنیت فیس آیدی به کار خواهد گرفت. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420