لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

«نقطه مرگ» نام پیامک جدیدی است که آیفون‌ها را از کار می‌اندازد

«نقطه مرگ» نام پیامک جدیدی است که آیفون‌ها را از کار می‌اندازد

برخی از کاربران آیفون‌ها به تازگی گزارش‌هایی مبنی بر دریافت یک پیامک خراب کار را داده‌اند که باعث عدم کارکرد اپلیکیشن iMessages و حتی کارکرد کل دستگاه می‌شود.

این پیامک جدید با عنوان «نقطه مرگ» شناخته می‌شود که باعث ایجاد اختلال قابل توجه در کارکرد آیفون‌ها می‌شود. این پیامک به گفته تحلیلگران، شباهت زیادی به پیام‌های مخرب واتس اپ دارد. تا پیش از این، پیام‌هایی در واتس اپ منتشر شده بود که از طریق ارسال چندین نوشته با کاراکترهای یونیکد باعث اختلال در کارکرد تلفن‌های هوشمند می‌شد. اما حالا پیامک جدید که از طریق اپلیکیشن iMessages برای کاربران ارسال می‌شود، کل تلفن‌های هوشمند مبتنی بر آی او اس را با اختلال مواجه می‌کند.

خبر بدتر این است که این پیام به راحتی از طریق روش‌های معمول قابل حذف نیست و کاربران پس از باز کردن آن، با یک صفحه مشکی مواجه خواهند شد. دستگاه‌های قربانی این حمله حتی پس از ریستارت کردن دستگاه نیز با مشکل مواجه خواهند بود و هیچ روش توصیه شده‌ای برای رفع آن وجود نخواهد داشت.

تنها راه رفع این مشکل، force-close کردن اپلیکیشن iMessages است. روش دیگر رفع این مشکل، استفاده از 3D Touch روی آیکون iMessages است و انتخاب گزینه New Message و انتخاب گزینه cancel و پاک کردن مکالمه آن است. روش فوق روی تلفن‌های هوشمندی که از 3D Touch برخوردارند، کار می‌کنند با این حال تلفن‌های هوشمند قدیمی، امکان استفاده از این قابلیت را نخواهند داشت. یک روش دیگر برای حذف این پیام‌های مخرب استفاده از سیری برای دسترسی به پیام یاد شده و در نهایت پاک کردن آن است.

تا پیش از این، پیام‌ها مشابه دیگری نیز برای ایجاد کارهای مخرب در آیفون‌ها منتشر شده بود و اپل با ارائه آپدیت‌های جدید، آسیب پذیری سیستم عامل آی او اس را حذف کرده بود. اما حالا هکرها به تازگی روش‌های نوین برای ارسال آنچه text bomb خوانده می‌شود را برای تخریب آیفون‌ها به کار گرفته‌اند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420