لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

موسیقی‌ها می‌توانند سیری را هک کنند!

موسیقی‌ها می‌توانند سیری را هک کنند!

یک گروه از دانشجویان دانشگاه Berkeley در ایالت کالیفرنیا که روی دستیارهای هوشمند صوتی نظیر سیری، گوگل اسیستنت و الکسا تحقیق می‌کردند، به تازگی روشی هوشمندانه را برای هک این دستیارهای صوتی پیدا کرده‌اند.

این تیم تحقیقاتی به تازگی یک موسیقی ضبط کرده‌اند که از طریق آن موفق به هک سیری شده‌اند. در این موسیقی، دستورهای مخرب به صورت نامحسوس نهفته شده است که می‌تواند سیری را وادار به انجام کارهای ناخواسته کند.

بر اساس گزارش جدید نیویورک تایمز، تحقیقات در مورد تولید موسیقی‌های مخرب برای دستیارهای هوشمند صوتی از سال 2016 شروع شده است و در طول دو سال گذشته، تیم‌های تحقیقاتی در آمریکا و چین شروع به توسعه موسیقی‌هایی کردند که در آن‌ها پیام‌هایی نهفته شده بود که از طریق گوش انسان قابل تشخیص نیست اما دستیارهای هوشمند آن‌ها را تشخیص داده و با دریافت آن‌ها کارهای مختلفی را انجام می‌دهند که ممکن است در برخی موارد مخرب باشند.

این ایده روی هر سه دستیار هوشمند پر کاربرد، یعنی سیری، گوگل اسیستنت و الکسا آزمایش شده است و محققان توانسته‌اند آن‌ها را بدون اینکه انسان‌ها متوجه بشوند فراخوانی کرده و سپس از آن‌ها برای انجام کارهایی نظیر باز کردن قفل در خانه‌های هوشمند و مواردی از این دست استفاده کنند.

این مسئله باعث می‌شود تا دستیارهای هوشمند صوتی به‌راحتی با پخش یک موسیقی آسیب پذیر شوند. برای مثال، موسیقی‌های مخرب می‌توانند عبارت OK Google یا Hey Siri را در خود جای دهند و این دستیارهای هوشمند را فراخوانی کنند تا دستگاه را برای انجام کارهای مخرب، نصب بدافزارها و خاموش کردن سیستم‌های امنیتی خانه هوشمند و دیگر کامپیوترها آماده کنند.

مهم‌ترین خصوصیت این موسیقی‌های مخرب این است که دستورهای اعمال شده در آن‌ها به هیچ وجه قابل درک توسط کاربر نخواهند بود و انسان‌ها بدون اینکه متوجه شوند، دستگاه‌های در اختیار آن‌ها با مشکل مواجه خواهد شد. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420