لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

کیبوردهای «پروانه‌ای» مک بوک، اپل را به دادگاه کشاند

کیبوردهای «پروانه‌ای» مک بوک، اپل را به دادگاه کشاند

اخیراً یک پروند قانونی در مورد دکمه‌های پروانه‌ای کیبورد مک بوک‌ها علیه اپل باز شده است. شاکیان این پرورنده از دادگاه درخواست کرده‌اند که تا اپل را مجبور به حذف این قابلیت از تمامی کیبوردهای مورد استفاده در دستگاه‌ها کند.

بر همین اساس، شاکیان این پرونده ادعا کرده‌اند که فناوری به کار رفته شده در تولید کیبوردهای پروانه‌ای، معیوب است و این مسئله باعث خرابی دستگاه‌ها می‌شود. این در حالی است که اپل در چند سال گذشته همواره روی استفاده از این فناوری برای ساخت کیبوردها پافشاری کرده است و از کاربران بابت این ایده اصطلاحاً «خلاقانه» هزینه دریافت کرده است. بر همین اساس، اپل باید در دادگاه بابت رسیدگی به این شکایت حاضر بشود و پاسخگو باشد.

دکمه‌های پروانه‌ای، که در مک بوک‌های امروزی مورد استفاده قرار گرفته‌اند، یک خصوصیت داخلی دکمه‌ها است که باعث می‌شود تا دکمه‌های مک بوک‌ها به طور مساوی و از متوازن روی صفحه کلید قرار بگیرند. این ایده با وجود اینکه باعث زیبایی چیدمان دکمه‌ها در صفحه کلید می‌شود، اما از نظر بسیاری از تحلیلگران و کاربران، مکانیزم کارکرد دکمه‌ها را با اختلال ایجاد می‌کند.

همین مسئله باعث شده تا بسیاری از کاربران از دکمه‌های پروانه‌ای ناراضی باشند. در عین حال بسیاری از تحلیل گران ادعا کرده‌اند که اپل با به کار بردن این ایده، زیبایی را فدای کارکرد مناسب در دستگاه‌های مک کرده است.

نارضایتی از دکمه‌های پروانه‌ای تا جایی پیش رفته است که حتی برخی از کاربران اقدام به ثبت یک طومار برای تغییر این مکانیزم در دستگاه‌های اپل کرده‌اند. به طور کل کاربران در چند سال گذشته برای بروز نارضایتی خود در مورد این مکانیزم دست به هر کاری زده‌اند. به اعتقاد بسیاری از کاربران، کامپیوترهای مک، بهترین و قابل اعتمادترین کامپیوترهای موجود در بازار است که مشکل یاد شده باعث شده تا کارکرد مورد نیاز بسیاری از کاربران با مشکل مواجه شود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420