لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

روند ساخت پلی لیست‌های خودکار در اپل موزیک احتمالاً تغییر می‌کند

روند ساخت پلی لیست‌های خودکار در اپل موزیک احتمالاً تغییر می‌کند

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های سرویس‌های پخش موسیقی مدرن، امکان ساخت پلی لیست‌های مختلف و متناسب با سلیقه کاربران است.

در این میان، پلی لیست‌های ارائه شده در اپل موزیک از قبل ساخته می‌شوند و کاربران تنها از طریق انتخاب دستی آن‌ها می‌توانند به موسیقی‌های مربوط به یک سبک خاص دسترسی داشته باشند. همین مسئله باعث می‌شود تا بسیاری از آهنگ‌های جدید با کمی تأخیر در پلی لیست‌هایی که کاربران آن‌ها را دنبال کرده‌اند، اضافه شود.

این در حالی است که سرویس‌های پخش موسیقی رقیب، نظیر اسپاتیفای، از هوش مصنوعی اختصاصی خود برای تشخیص و یادگیری سلیقه کاربر استفاده می‌کنند. اسپاتیفای، با استفاده از فیدبک‌های دریافتی در حین پخش یک موسیقی و نحوه رفتار کاربر با آهنگ‌های بعدی، پلی لیست‌ها را به صورت هوشمندانه تولید می‌کند تا آهنگ‌های بعدی با سلیقه کاربر تطابق بیشتری داشته باشند.

اپل موزیک در حقیقت از تاریخچه موسیقی‌های پخش شده توسط کاربر استفاده می‌کند تا لیست پخش‌های جدید را متناسب با کاربر بسازد. این تکنیک حتی در زمان استفاده از دستیار هوشمند سیری نیز به کار گرفته شده است تا با دستور صوتی Play My Favorite Music آهنگ‌هایی که تا پیش از این کاربر آن‌ها را گوش کرده بود، پخش شوند.

اپل موزیک از همین حالا با ارائه قابلیت‌های بسیار مناسب نظیر همگام سازی پلی لیست‌ها در میان کامپیوترهای مک و دستگاه‌های مبتنی بر آی او اس، به عنوان یکی از بهترین سرویس‌های پخش موسیقی شناخته می‌شود. با این حال، اپل تا به امروز از هوش مصنوعی اختصاصی برای یادگیری سلیقه کاربران و درک عادت و نحوه گوش کردن آن‌ها به موسیقی استفاده نکرده است.

بر همین اساس، اپل احتمالاً در آینده‌ای نزدیک، تصمیم به تغییر روند ساخت پلی لیست‌های خودکار در اپل موزیک و بخش For You بگیرد. این کار باعث می‌شود تا کاربران بدون نیاز به جست و جوی دستی، موسیقی‌های مورد علاقه خود را به صورت خودکار و هوشمند دریافت کرده و به آن‌ها گوش کنند. بسیاری از تحلیل گران بر این باور هستند که اپل در جریان کنفرانس جهانی توسعه دهندگان امسال WWDC 2018 از این قابلیت و هوش مصنوعی جدید خود برای بهبود کیفیت اپل موزیک استفاده می‌کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420