لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل در تاریخ؛ روزی که آیفون 4 زودتر از رونمایی فاش شد

اپل در تاریخ؛ روزی که آیفون 4 زودتر از رونمایی فاش شد

 آوریل 2010 یکی از بزرگ‌ترین افشاگری‌ها در مورد تلفن هوشمند آیفون صورت گرفت و طی آن نمونه اولیه آیفون 4 پیش از رونمایی، مورد بررسی قرار گرفت.

روز نوزدهم آوریل 2010، یک نمونه اولیه از آیفون 4 پیش از زمان رونمایی فاش شد و یک روز پس از آن وب سایت Gizmodo اقدام به بررسی آن کرد. این وب سایت قطعات داخلی این تلفن هوشمند را از هم جدا کرد تا به خصوصیات سخت افزاری آن پی ببرد.

Gray Powell مهندس 27 ساله شرکت اپل که در آن زمان در بخش نرم افزار این کمپانی کار می‌کرد به طور تصادفی نمونه اولیه آیفون 4 را فاش کرد و دردسرها برای اپل و تلفن هوشمند انقلابی‌اش شروع شد. وی نمونه اولیه آیفون را روی میز یک کافه جا گذاشته بود و همین مسئله باعث شد تا پیدا کننده نمونه اولیه آیفون 4 آن را باقیمت بسیار بالا در بازار سیاه بفروشد.

وب سایت Gizmodo نمونه اولیه آیفون 4 را با قیمت 5000 دلار از بازار سیاه خریداری کرد و پیش از آنکه این تلفن هوشمند رونمایی شود، آن را مورد بررسی قرار داد. در حقیقت این بررسی یک ماه و نیم پیش از رونمایی رسمی این محصول صورت گرفت. آیفون 4 در جریان کنفرانس جهانی توسعه دهندگان WWDC 2010 توسط استیو جابز در حالی معرفی شد که هیچ نقطه شگفت آوری در مورد آن باقی نمانده بود.

البته باید به یاد داشت که این اقدام Gizmodo به طور کامل هم بی‌دردسر نبود. یک هفته پس از این افشا سازی بزرگ، پلیس به آپارتمان Jason Chen سردبیر این وب سایت مراجعه کرد و او را به اتهام افشاگری در مورد یکی از مهم‌ترین محصولات دنیای تکنولوژی مورد بازجویی قرار داد. پلیس او را دستگیر نکرد اما چهار کامپیوتر حاضر در آپارتمان او را به همراه چند هارد اکسترنال برای تکمیل تحقیقات خود ضبط کرد.

بسیاری از تحلیلگران ادعا می‌کنند که این اتفاق علت اصلی برخی از مشکلات آیفون 4 بوده است. بر اساس این ادعا، اپل تصمیم داشت تا آیفون 4 را در نیمه دوم 2010 رونمایی کند. اما افشای اطلاعات باعث شد تا بسیاری از قابلیت‌های مورد نظر استیو جابز در آن اعمال نشود و این تلفن با سرعت بیشتری وارد بازار شود.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420