لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

اپل با جعبه هک آیفون‌ مبارزه می‌کند

اپل با جعبه هک آیفون‌ مبارزه می‌کند

شرکت GrayShift به تازگی ابزاری عجیب برای نفوذ به آیفون‌ها تولید کرده است که با استقبال مقامات دولتی نیز مواجه شده است.

بر اساس ادعای سازنده، جعبه هک آیفون که با نام GrayKey شناخته می‌شود می‌تواند در مدت زمانی کوتاه روز عبور آیفون‌ها را تشخیص دهد. این در حالی است که بسیاری از تحلیلگران امنیتی در مورد کارکرد مناسب این محصول شک کرده‌اند. بر اساس ادعای این تحلیلگران، جعبه هک آیفون برای یافتن رمز طولانی، زمان بیشتری نیاز خواهد داشت که این مسئله باعث می‌شود تا این ابزار نفوذی برای دستگاه‌هایی که از رمز عبور طولانی استفاده می‌کنند، عملاً بی‌استفاده باشد.

در این میان، شرکت اپل نیز به عنوان تضمین کننده امنیت آیفون‌ها، مبارزه خود با جعبه هک آیفون را در سکوت کامل شروع کرده است. اپل در توسعه آی او اس 11.3 تمهیداتی ویژه برای جلوگیری از نفوذ به اطلاعات آیفون و شکستن قفل آن پیدا کرده است.

Braden Thomas از تحلیلگران امنیتی به تازگی با وب سایت Motherboard گفت و گویی داشته و طی آن اعلام کرده که اپل تنها یک هفته پس از شروع روند فروش جعبه هک آیفون به مقامات و نهادهای دولتی، آپدیت جدید آی او اس را ارائه داده است که طی آن آیفون به طرز شگفت آوری در برابر نفوذ این ابزار امنیتی مقاوم شده‌اند.

جزئیات این تمهیدات امنیتی هنوز فاش نشده است اما Thomas اعلام کرده که اپل با ارائه قابلیت تنظیم رمز عبور طولانی‌تر از همین حالا موفق شده تا جعبه هک آیفون را عملاً به ابزاری بی‌مصرف تبدیل کند. وی در نهایت نیز پیش بینی کرده که اپل تا ماه‌های آینده با آپدیت‌های امنیتی بیشتر به‌طور کامل کارکرد GrayKey را حذف خواهد کرد.

اپل مدت‌ها است که در برابر درخواست مقامات دولتی مبنی بر ایجاد «یک در پشتی» یا همان BackDoor برای نفوذ به آیفون‌ها ایستادگی کرده بود و حالا این شرکت تصمیم دارد تا با ارائه راهکارهای ویژه، در برابر راهکارهای شخص ثالث را گرفته است. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373