لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

استقبال گسترده مقامات دولتی از جعبه هک آیفون

استقبال گسترده مقامات دولتی از جعبه هک آیفون

 جعبه هک آیفون با عنوان GrayKey به تازگی توسط شرکت GrayShift تولید شده است و حالا مشخص شده که مقامات دولتی در آمریکا تمایل زیادی به استفاده از آن دارند.

اخبار مربوط به جعبه هک آیفون از اواسط سال گذشته میلادی شروع شد و در آن زمان، GrayShift اعلام کرده بود که در تلاش است تا ابزاری ویژه برای نفوذ به تلفن‌های هوشمند آیفون را کشف کند و از طریق آن قفل آیفون‌ها را شکسته و به اطلاعات آن دسترسی پیدا کند. این تلاش در نهایت منجر به ساخت ابزاری با عنوان GrayKey شد که بااتصال به آیفون‌ها از طریق درگاه لایتنینگ می‌توانست قفل آیفون‌ها را در مدت زمانی کوتاه باز کند. گفتنی است که این محصول، نهایتاً از ماه پیش آماده عرضه و تولید شده است.

اما حالا بر اساس گزارش جدید Motherboard، بسیاری از مقامات دولتی در آمریکا در حال استفاده از این محصول هستند. برای مثال، پلیس ایالتی در مریلند، ایندیانا و فلوریدا، این محصول را خریداری کرده‌اند تا در مواقع ضروری بتوانند از آن استفاده کنند.

علاوه بر پلیس‌های ایالتی، برخی از مقامات امنیتی و حکومتی در آمریکا نظیر پلیس فدرال نیز جعبه هک آیفون را تهیه کرده‌اند و از همین حالا می‌توانند به اطلاعات داخلی آیفون‌ها دسترسی پیدا کنند.

جعبه هک آیفون یا همان GrayKey یک ابزار برای نفوذ به اطلاعات داخلی آیفون است که بااتصال به درگاه لایتنینگ می‌تواند رمز عبور آیفون‌ها را پیدا کند و مقامات دولتی می‌توانند از طریق آن به اطلاعات کاربران دسترسی داشته باشند. گفتنی است که هنوز در مورد میزان دقت و کارایی این محصول، اطلاعاتی در دست نیست. با این حال استفاده از آن، مستلزم حضور فیزیکی آیفون است و نمی‌توان از راه دور به اطلاعات داخلی تلفن‌های هوشمند دسترسی پیدا کرد.

مقامات دولتی در آمریکا، و به ویژه در میان آن‌ها FBI از سال 2015 به دنبال روش‌هایی برای نفوذ به اطلاعات داخلی آیفون‌های هستند. همین مسئله در کنار عدم همکاری اپل برای نفوذ به اطلاعات آیفون‌ها باعث شد تا در نهایت اف بی آی روی شرکت‌هایی نظیر GrayShift سرمایه گذاری کند تا به روش‌هایی مطمئن برای هک آیفون‌ها دسترسی پیدا کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373