لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

سه دلیل مهم اپل برای ورود به عرصه تولید پردازنده‌های لپ تاپ‌ها

سه دلیل مهم اپل برای ورود به عرصه تولید پردازنده‌های لپ تاپ‌ها

 شرکت اپل تصمیم دارد تا با همکاری شرکا تجاری خود، پردازنده‌های اختصاصی خود را برای سری کامپیوترهای مک تولید کند. بر همین اساس، از سال 2020 به بعد می‌توانیم شاهد کامپیوترهای مک با پردازنده‌های اختصاصی اپل باشیم.

اپل یکی از مستقل‌ترین شرکت‌های حوزه فناوری به حساب میاید که تقریباً تمامی قطعات دستگاه‌های خود را به صورت اختصاصی تولید می‌کند. در این میان، مواردی نظیر پنل‌های اولد به کار رفته در آیفون ایکس و همچنین پردازنده‌های به کار رفته در کامپیوترهای مک توسط شرکت‌های دیگری تولید می‌شوند.

در این میان، یک سؤال مهم وجود دارد و آن هم این کهچرا اپل تصمیم به انجام چنین کاری گرفته است و چرا تصمیم دارد تا ریسک عدم کارکرد مناسب کامپیوترهای مک مبتنی بر پردازنده‌های اختصاصی را به جان بخرد. البته باید به یاد داشت که اپل تصمیم دارد تا در ابتدا محصولات رده بالایی خود نظیر مک بوک پروها و آیمک پرو ای جدید را با این پردازنده‌ها تولید کند.

  • 1.مشکلات امنیتی اینتل:

اگر به یاد داشته باشید در ماه ابتدایی سال جاری میلادی دو آسیب‌پذیری و حرفه امنیتی خطرناک در پردازنده‌های اینتل کشف شد که به افراد ناشناس امکان نفوذ به کرنل سیستم عامل و دست‌کاری آن را می‌داد. همین مسئله باعث شد تا تمامی کامپیوترهای مبتنی بر پردازنده‌های اینتل، از جمله کامپیوترهای مک با مشکلات امنیتی مختلفی همراه شوند.

یکی از مهم‌ترین دلایل تصمیم اخیر اپل، دور زدن مربوط به قطعات تولید شده توسط شرکت‌های دیگر است. به یاد داشته باشید که در زمان تولید آیفون 6، برخی از تراشه‌های سری A توسط سامسونگ تأمین شده بودند که از لحاظ بازدهی با مشکلات مختلفی همراه بودند. همین مسئله باعث شد تا اپل در نهایت تصمیم بگیرد تا سامسونگ را از لیست تأمین کننده‌های نیمه هادی‌ها برای دستگاه‌های خود حذف کند.

  • 2.بلند پروازی اپل:

اپل یکی از مستقل‌ترین شرکت‌های حوزه فناوری به حساب میاید که تقریباً تمامی قطعات دستگاه‌های خود را به صورت اختصاصی تولید می‌کند. در این میان، مواردی نظیر پنل‌های اولد به کار رفته در آیفون ایکس و همچنین پردازنده‌های به کار رفته در کامپیوترهای مک توسط شرکت‌های دیگری تولید می‌شوند. همین مسئله می‌تواند نشانه‌ای از تلاش اپل برای استقلال هر چه بیشتر در تأمین قطعات مختلف باشد.

باید به یاد داشت که اپل در سال جدید تصمیم دارد تا با تولید پنل‌های میکرو ال ای دی، وابستگی خود به نمایشگرهای اولد سامسونگ و ال جی را از بین ببرد.

  • 3.یکپارچگی پلتفرم‌ها

اپل یکی از یکپارچه‌ترین اکوسیستم‌های دنیا را دارد. این یکپارچگی امروزه بیشتر روی محصولات نرم افزاری اپل برقرار است. سیستم عامل آی او اس به طور کامل با مک او اس سازگاری دارد. با این حال عدم ناسازگاری معماری پردازنده‌های ARM و پردازنده‌های پر مصرف که به ترتیب در آیفون و مک استفاده شده است، باعث حذف برخی از یکپارچگی‌های کاربری شده است.

اپل می‌تواند با یکپارچه سازی این دو پردازنده و معماری اختصاصی خود، دستگاه‌های سازگارتری را تولید کند که از لحاظ کاربری همگام‌تر از محصولات اکوسیستم دیگر هستند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420