لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

آیپد انقلابی اپل 8 ساله شد

آیپد انقلابی اپل 8 ساله شد

 آیپد به عنوان یکی از انقلابی‌ترین محصولات شرکت اپل 8 ساله شد. تبلت هوشمند این شرکت در اوایل آوریل سال 2010 میلادی توسط استیو جابز معرفی شد و دو ماه پس از آن آماده عرضه عمومی شد.

آیپد یکی از محصولات مهم شرکت اپل به حساب میاید که عرضه نسخه اولیه آن، نقطه عطفی مهم در نحوه طراحی دستگاه‌های کامپیوتری به حساب میامد. پس از عرضه آیپد، بسیاری از شرکت‌های تولید کننده کامپیوترها و ابزارهای هوشمند نیز تصمیم گرفتند تا با ساخت محصولات مشابه با آیپد رقابت کنند و همین مسئله در نهایت باعث شد تا در مدتی کوتاه بازار تبلت‌ها رشد چشم گیری داشته باشد.

با وجود رشد چشم گیر بازار تبلت‌ها پس از عرضه آیپد، اپل همچنان در صدر جدول فروشندگان برتر تبلت‌ها باقی ماند و حالا پس از گذشت 8 سال، بسیاری از کمپانی‌ها در رقابت با اپل شکست خورده‌اند. نتایج تحلیلی موسسه IDC در سه ماهه پایانی سال 2017 میلادی نشان می‌داد که اپل همچنان به عنوان موفق‌ترین تولید کنندگان کامپیوترهای تبلت شکل نظیر آیپدها شناخته می‌شود و در عین حال تمایل خریداران برای تهیه تبلت‌های رقیب که اغلب مبتنی بر اندروید و ویندوز هستند با شکست قابل توجهی مواجه شده است.

ایده ساخت آیپد اولین بار در سال 2002 و 5 سال پیش از تولید اولین آیفون مطرح شده بود. این ایده را اولین بار استیو جابز، مدیر عامل اجرایی شرکت اپل مطرح کرده بود که شامل یک کامپیوتر قابل حمل به همراه نمایشگر مالتی تاچ می‌شد.

جابز در نهایت اعلام کرده بود که این ایده را از فیلم ۲۰۰۱: ادیسه فضایی ساخت استنلی کوبریک گرفته است. در این فیلم که تصویری از آینده نشان داده شده است، فضا نوردان یک سفینه فضایی از کامپیوترهایی شبیه به تبلت‌های امروزی استفاده می‌کنند. همین مسئله باعث شد تا پروژه اصلی ساخت آیپد و آیفون نهایتاً کلید بخورد.

در حالی که جابز در اوایل تصمیم به ساخت آیپد را در ذهن می‌پروراند، به دلیل مسائل تجاری، تصمیم گرفت تا آیفون را در سال 2007 به عنوان یک تبلت کوچک جیبی با قابلیت تماس تلفنی تولید و عرضه کند. اما سه سال پس از آن، رویای ساخت آیپد به حقیقت پیوست و اپل توانست آیپد را به عنوان یک کامپیوتر قابل حمل به بازار عرضه کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420