لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

رقبای اندرویدی هنوز در برابر فیس آیدی آیفون 10 ناتوان هستند

رقبای اندرویدی هنوز در برابر فیس آیدی آیفون 10 ناتوان هستند

 تعبیه دوربین تشخیص سه بعدی ترودپت به همراه قابلیت احراز هویت بیومتریک فیس آیدی در آیفون 10 توسط اپل، کار را برای بسیاری از رقبای اندرویدی اپل دشوار کرده است.

همان‌طور که تا پیش از این می‌دانستیم، آیفون 10 به لطف دوربین تشخیص سه بعدی ترودپت در قسمت بالایی نمایشگر این تلفن هوشمند، می‌تواند تمامی بخش‌های صورت کاربر را به صورت سه بعدی اسکن کند تا علاوه بر سرعت بالای احراز هویت کاربر، از امنیت بسیار بالایی برخوردار باشد.

در این میان بسیاری از شرکت‌های تولید کننده تلفن‌های هوشمند اندرویدی از مدت‌ها پیش اقدام به ارائه سیستم‌های احراز هویت مبتنی بر تشخیص چهره از طریق اسکن دو بعدی صورت کرده بودند. این در حالی است که اسکن دو بعدی صورت، امنیت و دقت فیس آیدی را ندارد و می‌توان قفل دستگاه‌های مبتنی بر آن را از طریق عکس صورت کاربر باز کرد.

همین مسئله باعث شده تا این کمپانی‌ها به دنبال روشی جایگزین برای اسکن دو بعدی چهره باشند. از طرفی این کمپانی‌ها فناوری مورد نیاز برای ارائه سیستم اسکن سه بعدی چهره را در تلفن‌های هوشمند خود ندارند. برای مثال، شرکت کره‌ای سامسونگ به تازگی اعلام کرده که آنچه اپل با عنوان فیس آیدی در سال 2017 معرفی کرده است را تا پیش از سال 2019 به گلکسی‌ها نخواهد آورد.

همین مسئله باعث شده تا بسیاری از شرکت‌ها به فکر استفاده از فناوری‌های نوین برای تعبیه اسکن اثر انگشت در زیر نمایشگر اولد باشند. با این حال کمپانی‌های تولید کننده دستگاه‌های اندرویدی، در این زمینه نیز با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده‌اند و اعتراف کرده‌اند که این روش بازدهی قابل قبولی برای تجاری سازی ندارد.

شرکت‌هایی نظیر سیناپتیک و کوالکام از مهم‌ترین مدعیان تعبیه اسکنر اثر انگشت در زیر نمایشگر هستند که هنوز به طور کامل نتوانسته‌اند، دقت این سیستم احراز هویت را بالا ببرند.

تا پیش از این و طور مشخص در زمان معرفی آیفون 10 به همراه فیس آیدی مینگ چی کو تحلیلگر KGI اعلام کرده بود که فناوری امنیتی به کار رفته در این تلفن هوشمند حداقل تا مدت دو سال در انحصار اپل باقی خواهد ماند و اپل به عنوان پیشگام‌ترین شرکت در زمینه ارائه سیستم تشخیص چهره ایمن در تلفن‌های هوشمند باقی خواهد ماند. از طرفی جالب اینجا است که اپل تصمیم دارد تا از سال 2018 به بعد، سیستم امنیتی فیس آیدی را به طور کامل جایگزین تاچ آیدی در آیفون‌ها کند.

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5373