لطفا جهت استفاده از اپلیکیشن دستگاه خود را بچرخانید!

مراقب حملات فیشینگ از طریق QR Codeها در آی او اس 11 باشید

مراقب حملات فیشینگ از طریق QR Codeها در آی او اس 11 باشید

 تحقیقات امنیتی به‌تازگی از یک باگ دیگر در آی او اس 11 پرده برداشته‌اند که در طی آن امنیت کاربران ممکن است از طریق اسکن QR Codeها به خطر بیافتد.

در این نسخه از سیستم عامل همراه اپل، اسکنر اختصاصی برای کیوآرکدها در نظر گرفته شده است که در کنار عرضه قابلیت‌های کاربردی مختلف، باعث ایجاد امکانی برای نفوذ به اطلاعات و دستگاه‌های آیفون و آیپد شده است.

به طور پیش‌فرض، اسکنر کیوآرکد آی او اس 11 پس از اسکن، محتوای احتمالی از یک وب سایت را نشان می‌دهد و از کاربران سؤالی مبتنی بر تمایل به باز کردن وب سایت مورد نظر از طریق سافاری می‌پرسد. اما باگ جدید فاش شده باعث می‌شود تا هکرها بتوانند در لحظه اسکن، اطلاعاتی از یک وب سایت دیگری را نمایش دهند و در عین حال کاربران را به صفحه وب مورد نظر خود هدایت کنند.

برای مثال، اسکنر کیوآرکد در آی او اس 11 پس از اسکن می‌تواند اطلاعات وب سایت رسمی یک صفحه پرداخت بانکی را نشان دهد و پس از تائید کاربر، به صفحه دیگری هدایت شود و از طریق آن بتوانند حملات مختلف، و از جمله آن فیشینگ را انجام دهند. یک مثال دیگر از این نوع حمله سایبری جاسازی آدرس اینترنتی https://xxx\@facebook.com:[email protected] است که اسکنر کیوآرکد آی او اس 11 به طور پیش‌فرض آن را صفحه رسمی Facebook.com تشخیص می‌دهد.

در حقیقت هکرها می‌توانند از طریق دست‌کاری فرمت URLهای جای سازی شده در کیوآرکدها، کاربران قربانی حملات خود را که از دستگاه‌های مبتنی بر آی او اس 11 استفاده می‌کنند به وب سایتی دیگر هدایت کنند و از طریق آن اطلاعات خاصی را از کاربر دریافت کنند.

از طرفی اسکنر کیوآرکد آی او اس 11، تمامی محتوای یک URL را به کاربر نشان نمی‌دهد و کاربر توان تشخیص وب سایت مورد نظر را نخواهد داشت. این در حالی است که اسکنرهای سیستم عامل‌های دیگر، به دلیل مسائل امنیتی، تمامی بخش‌های URL را به طور کامل به کاربر نشان می‌دهند. 

اپل اِن آی سی،

کپی‌رایت © 2024 اپل اِن آی سی. تمامی حقوق مادی و معنوی محفوظ میباشد.

خطا در اتصال به سرور، شما در حالت آفلاین هستید!

نسخه جدید اپلیکیشن منتشر شده است!

بروزرسانی
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • جهت نصب اپلیکیشن پس از کلیک بر روی کلید زیر، در پنجره باز شده در سمت راست نوار آدرس مرورگر خود بر روی گزینه Install کلیک نمایید.

لغو و بازگشت
راهنمای نصب اپلیکیشن
اپلیکیشن مولتینا اِستور

با نصب وب اپلیکیشن فروشگاه، میتوانید از امکانات ویژه اپلیکیشن نظیر مشاهده حالت آفلاین و ... استفاده نمایید.

  • در نوار پایین مرورگر دکمه Share را لمس نمایید.

  • سپس در منو باز شده، در قسمت پایین، گزینه Add To Home Screen را انتخاب نمایید.

  • و در صفحه باز شده در قسمت بالا سمت راست، با لمس گزینه Add اپلیکیشن را نصب نمایید.

لغو و بازگشت

Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/magapplenic/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420